Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Feedback på delinat.se, ekologiska viner

ekolle

ekologist
Hej alla,

jag arbetar med marknadsföring för den schweiziska vinförsäljaren Delinat. Delinat finns sedan över 30 år, men har för bara några månader sedan öppnat en nätbutik riktad till svenska privatpersoner. Delinat säljer ekologiska viner och har egna (långa) riktlinjer rörande den biologiska mångfalden etc., som alla viner i sortimentet uppfyller.

Jag tänkte bara kort höra om det fanns någon vänlig själ här som kunde slå ett snabbt öga på hemisdan och komma med lite konstruktiv kritik? Positiv som negativ kritik är hjärtligt välkommen! På hemsidan finns förutom sortimentet även en vinblogg som löpande postar artiklar om vinets ursprung, framställninsgmetoder, druvsorter, vinsorter osv. Eftersom många här kan väldigt mycket om vin skulle jag bli glad att höra någon feedback från er!

Tack på förhand,
vänliga hälsningar
Olle
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Feedback på delinat.se, ekologiska viner

Kanske kan börja med att ange adress till hemsidan?
 

Keen

slan
SV: Feedback på delinat.se, ekologiska viner

kayaker skrev:
Har du läst rubriken? ;)

Att markera länken, högerklicka och trycka öppna delinat.se är sjukt många fler steg än att bara klicka på en länk.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Feedback på delinat.se, ekologiska viner

Keen skrev:
Att markera länken, högerklicka och trycka öppna delinat.se är sjukt många fler steg än att bara klicka på en länk.

Men så otroligt många färre än att skriva det du just skrev.
 

Keen

slan
SV: Feedback på delinat.se, ekologiska viner

Jimmy Forsman skrev:
Men så otroligt många färre än att skriva det du just skrev.

Nu var det inte jag som tyckte det var jobbigt.
 

Peder

Medlem
SV: Feedback på delinat.se, ekologiska viner

För att komma med lite feedback på sidan. Jag tycker det saknas kraftigt med information om ursprung: region, land etc.

Jag vill veta mer om vingården när jag handlar vin på nätet. Vill jag inte veta något om producenten etc. så är Systembolaget det perfekta inköpsstället där majoriteten av svenska folket tittar på alkoholhalten, priset och etiketten. Så mer information skulle inte skada och kanske även en sökfunktion efter land, region etc.

Mvh

Peder
 

SUPRA

Bäst
SV: Feedback på delinat.se, ekologiska viner

Jag tyckte det såg väldigt artificiellt ut med bilderna på vinflaskorna.
 

Silenos

Medlem
SV: Feedback på delinat.se, ekologiska viner

Jag håller med både Peder och Supra.

Vill man appellera till klientelet som hänger här, så är mer information kring producenterna och vinmakningen önskvärt. Saker som ålder på stockarna, skördeuttag, jäsning med eller utan skjälkar, hur uppfostran sker (ståltank eller ek, om ek, ny eller gammal, botti eller barrique). Dessutom, ska man sälja viner ifrån t.ex. mindre kända regioner i Grekland, så behövs nog också lite grundläggande info kring regionen, druvor etc. Är man rädd för att alienera en mindre kunnig kundgrupp kan man ju alltid lägga in en "mindre info"-knapp. Gärna lite lull-lull-info kring firman också, vissa tycker t.ex. det är roligare att handla viner om de kommer ifrån ett mindre familjeföretag.

Kolla in BB&R:s hemsida för hur man fixar snygga, diskreta bilder på vinflaskor. Tillsist, för oss med tröga datorer är det ofta uppskattat med ett lugnare tempo på bildväxlingarna.

Annars tycker jag nog det såg ganska ok ut. Bra och tydling info kring det rättsliga och leveranskostnader.
 
Trådskapare
ekolle

ekolle

ekologist
SV: Feedback på delinat.se, ekologiska viner

Hej alla!

Tack så hemskt mycket för all feedback! Det har hjälpt mig mycket. Om det finns fler som vill kommentera sidan är ni givetvis också hjärtligt välkomna :)

Tack än en gång
Olle
 
Trådskapare
ekolle

ekolle

ekologist
Hallå!
Jag bumpar denna tråden en smula eftersom vi har restaurerat sidan en del sedan i vintras. Alltså om det finns någon som vill ge synpunkter på layout, innehåll, vinbloggen, etc.: varsågod! Skulle bli väldigt glad och tacksam :)

Ha det fint!
Olle
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Saknar producentinformation. Gjorde ett stickprov på er site, valet blev Provpaket/Tour de France (som borde heta Tour de valda delar av France) och valde sedan vinet från Villa Veredus 2012. Hittar sedan ingen info om producenten eller hur vinet producerats. Däremot har ni fått med två bilder på ett par personer som gemensamt genomför en slags healing av marken mellan stockarna på första bilden, den andra ser ut att vara från deras privata fotoalbum under ett besök på ett museum. Mycket förvirrande. Klickar sedan på fliken "mer detaljer" och får då samma info som på produktens förstasida. Vet inte vad som var "mer" i dessa detaljer.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Hej alla,

jag arbetar med marknadsföring för den schweiziska vinförsäljaren Delinat. Delinat finns sedan över 30 år, men har för bara några månader sedan öppnat en nätbutik riktad till svenska privatpersoner. Delinat säljer ekologiska viner och har egna (långa) riktlinjer rörande den biologiska mångfalden etc., som alla viner i sortimentet uppfyller.

Jag tänkte bara kort höra om det fanns någon vänlig själ här som kunde slå ett snabbt öga på hemisdan och komma med lite konstruktiv kritik? Positiv som negativ kritik är hjärtligt välkommen! På hemsidan finns förutom sortimentet även en vinblogg som löpande postar artiklar om vinets ursprung, framställninsgmetoder, druvsorter, vinsorter osv. Eftersom många här kan väldigt mycket om vin skulle jag bli glad att höra någon feedback från er!

Tack på förhand,
vänliga hälsningar
Olle
Olle!
Det finns obesvarade trådar från er här!
 
Trådskapare
ekolle

ekolle

ekologist
Saknar producentinformation. Gjorde ett stickprov på er site, valet blev Provpaket/Tour de France (som borde heta Tour de valda delar av France) och valde sedan vinet från Villa Veredus 2012. Hittar sedan ingen info om producenten eller hur vinet producerats. Däremot har ni fått med två bilder på ett par personer som gemensamt genomför en slags healing av marken mellan stockarna på första bilden, den andra ser ut att vara från deras privata fotoalbum under ett besök på ett museum. Mycket förvirrande. Klickar sedan på fliken "mer detaljer" och får då samma info som på produktens förstasida. Vet inte vad som var "mer" i dessa detaljer.

Tack skall du ha för att du tog dig tid! Producentinformation är något vi håller på att ta fram för alla gårdar. Tack för input! Vad gäller bilderna håller jag med om att det är en lite udda samling foton, även om jag kan intyga att de inte utför healing av marken :)
 

Liselott

Medlem
Nu har jag registrerat mig på forumet och har lite att säga till ekolle. Jag har provbeställt från Delinat men inte erhållit någon leverans än. Skulle komma i början av denna vecka. Min brorsa skulle beställa men lyckades inte registrera sig pga att han bor på landet och inte har något gatunummer i sin adress. Han gav upp. (Han är dataansvarig på större företag). Idag skulle min syrra beställa men blev utkastad 3 ggr från registreringen innan hon gav upp. Hon är heller ingen rookie på data. Undrar om Delinat vill ha några kunder tro?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Nu har jag registrerat mig på forumet och har lite att säga till ekolle. Jag har provbeställt från Delinat men inte erhållit någon leverans än. Skulle komma i början av denna vecka. Min brorsa skulle beställa men lyckades inte registrera sig pga att han bor på landet och inte har något gatunummer i sin adress. Han gav upp. (Han är dataansvarig på större företag). Idag skulle min syrra beställa men blev utkastad 3 ggr från registreringen innan hon gav upp. Hon är heller ingen rookie på data. Undrar om Delinat vill ha några kunder tro?
Det låter ju inte helt bra det där, vi får hoppas att @ekolle har lite svar. Bra feedback från din sida. Raka rör är vårt forums signum.

Välkommen, förresten! :)

Fin familj du verkar ha där alla verkar vara intresserade av vin!
 

Liselott

Medlem
Tack själv. Forumet verkar ju vara lite av en herrklubb men jag har följt det ett tag och fått mycket bra info om allt möjligt rörande diverse olika vinspörsmål. Hela familjen är vinintresserad och själv började jag (vi) med att samla vin för ca 20 år sedan (= Systembolagets dåvarande "specialsortiment" (tror det började med Trimbachs Riesling Cuvée F Emile och Clos St Hune) samt diverse resor till Köpenhamn för inköp. Började trevande beställa från tyska vinhandlare 2009 tror jag. Är också engagerad i alkoholpolitiska frågor (= rätten att köpa mitt vin var jag vill).
Nu får vi se om Ekolle svarar och sedan jag har nog åsikter och tyckande om allt möjligt annat också....
 

Mattias Schyberg

Administratör
Tack själv. Forumet verkar ju vara lite av en herrklubb men jag har följt det ett tag och fått mycket bra info om allt möjligt rörande diverse olika vinspörsmål. Hela familjen är vinintresserad och själv började jag (vi) med att samla vin för ca 20 år sedan (= Systembolagets dåvarande "specialsortiment" (tror det började med Trimbachs Riesling Cuvée F Emile och Clos St Hune) samt diverse resor till Köpenhamn för inköp. Började trevande beställa från tyska vinhandlare 2009 tror jag. Är också engagerad i alkoholpolitiska frågor (= rätten att köpa mitt vin var jag vill).
Nu får vi se om Ekolle svarar och sedan jag har nog åsikter och tyckande om allt möjligt annat också....
Kul, ja lite av en herrklubb är vi, men mest på grund av att det är för få kvinnor som verkar nördigt intresserade av vin. Konstigt egentligen. :confused: Vi har dock ett par stycken på sidan, så du är inte helt ensam.

Kan ju passa på att tipsa dig om denna tråd som passar utmärkt om du känner dig sugen på att berätta mer om dig själv. En mycket trevlig tråd, tycker jag. :)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Nu har jag registrerat mig på forumet och har lite att säga till ekolle. Jag har provbeställt från Delinat men inte erhållit någon leverans än. Skulle komma i början av denna vecka. Min brorsa skulle beställa men lyckades inte registrera sig pga att han bor på landet och inte har något gatunummer i sin adress. Han gav upp. (Han är dataansvarig på större företag). Idag skulle min syrra beställa men blev utkastad 3 ggr från registreringen innan hon gav upp. Hon är heller ingen rookie på data. Undrar om Delinat vill ha några kunder tro?
Med tanke på hur lättanvända (både för admin och kunden) system det idag finns att tillgå som plug-ins till alla moderna publiceringssystem så är det alltid med samma förvåning som man hittar dessa kundfrånvända "gör-det-självare" och anhängare av användarovänliga affärssystem.
*huh*
Nu har jag inte varit in och tittat själv eftersom etiketteringen "ekologiskt vin" inte appellerar till min jakt på: kvaliteten i första hand. Men, det är ju den typ av problemställningar som var aktuella under tidigt 90-tal och browserinkompatibilitet...
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Hej igen.

Jag var inne igen, denna gång under er blogg. Där finns en massa bra information men den är minst sagt svår att hitta i. När man först kommer in så ser man en massa rubriker/grupper och datum till höger. Klickar man på en rubrik får men listat alla inlägg på detta ärende. Det är ganska smidigt. Men om man istället klickar på ett datum i vänsterkolumnen, får man inte fram något, om man inte får för sig att skrolla ner i sidan tills man hittar inlägget under en rubrik. Mycket förvirrande och definitivt inte användarvänligt.
 
Toppen