Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ferrer Bobet 2012

Nocaster

Medlem
Hej

Vi drack en Ferrer Bobet 2012 och jag blev minst sagt positivt överraskad. Jag är ganska ny på viner och skulle gärna ta emot tips på liknande viner.

SB skriver att det finns begränsad tillgång på den, betyder det att de inte kommer att ta in fler?

Tack på förhand!
 

Mats

Gone todash....
Välkommen till forumet!

Ferrer Bobet är inte i ordinarie sortimentet utan släpptes i begränsad mängd så när de är slut är de slut, kommer inga fler.

Bland de Prioratviner som finns på SB brukar Alvaro Palacios vin Les Terrasses(nr 85516) vara bra, är ungefär samma druvblandning som i Ferrer Bobets vin. Sen släpps ett annat Prioratvin den 6/2, Clos Erasmus vin Laurel (nr 99236). Jag är inte säker på druvblandningen där men det brukar alltid få bra betyg och det är ju en riktigt bra producent.
 
Trådskapare
N

Nocaster

Medlem
Jag tackar och bockar! Jag får ta och införskaffa ett par flaskor av vardera och testa. Jag har några Ferrer Bobet kvar så jag kan passa på att jämföra dom sen.

Jag har smugit omkring här några veckor nu och tänkte att jag lika bra kan ge mig in i diskussionerna, ni verkar ju ha det rätt trevligt här.
 

Vino fino

Medlem
Det är kanske på sin plats här att påpeka att du kan få Ferrer-Bobet levererat ända in i vardagsrummet, till ett bättre pris än Systembolaget.

Bland andra så har decantalo.com din årgång. Jag vet att @Sörplarn och @chambertin har erfarenhet av denna handlare.

Ta klivet ut i den fria, friska luften där kunden blir behandlad som en vuxen människa. Det kommer att kännas som en befrielse. :)
 

chambertin

Medlem
Det är kanske på sin plats här att påpeka att du kan få Ferrer-Bobet levererat ända in i vardagsrummet, till ett bättre pris än Systembolaget.

Bland andra så har decantalo.com din årgång. Jag vet att @Sörplarn och @chambertin har erfarenhet av denna handlare.

Ta klivet ut i den fria, friska luften där kunden blir behandlad som en vuxen människa. Det kommer att kännas som en befrielse. :)
Ja fick min första beställning förra veckan och allt fungerade klockrent.
Ett av vinerna jag beställt var tydligen slut i den årgången jag beställt och då mailade dom och frågade om det gick bra med årgången efter. Bra service alltså och snabba svar på alla frågor.
 

Sörplarn

Medlem
Det är kanske på sin plats här att påpeka att du kan få Ferrer-Bobet levererat ända in i vardagsrummet, till ett bättre pris än Systembolaget.

Bland andra så har decantalo.com din årgång. Jag vet att @Sörplarn och @chambertin har erfarenhet av denna handlare.

Ta klivet ut i den fria, friska luften där kunden blir behandlad som en vuxen människa. Det kommer att kännas som en befrielse. :)

För att göra en historia kort, tänk "nätvinhandel-handel", tänk att mannen i kostym är SBs sortiment modell, och slutet är uppluckrat monopol med fria och egna val.

 

kayaker

Cyklist
Sen släpps ett annat Prioratvin den 6/2, Clos Erasmus vin Laurel (nr 99236). Jag är inte säker på druvblandningen där men det brukar alltid få bra betyg och det är ju en riktigt bra producent.
Clos Erasmus Laurel är ett mycket bra vin om man gillar stilen. Jag har provat två olika årgångar, dock inte de senaste. En trevlig detalj är att det är billigare nu än när årgång 2007 släpptes. Om den håller samma klass som 2007:an, vilket den verkar göra enligt CT, så bör det vara ett bra köp.
 
Toppen