Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fick alla tag på sin Mackmyra?

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fick alla tag på sin Mackmyra?

Jag var helt ointresserad av Mackmyran och har suttit på jobbet hela morgonen.

Är nog fan fortfarande llite sliten efter helgen.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Fick alla tag på sin Mackmyra?

Är den så jävla bra som man kan luras tro av all hype kring den?
Eller är det bara ett jäkla tumult för att den råkar vara svensk?
 

CH

Medlem
SV: Fick alla tag på sin Mackmyra?

Krug skrev:
Jag var helt ointresserad av Mackmyran och har suttit på jobbet hela morgonen.

Är nog fan fortfarande llite sliten efter helgen.

Jag orkade inte bry mig om den heller. Av att döma om hur lagervärdena ser ut så var det nog ingen större rusnigne efter den heller. Jag anlände 10.10 och det var uppskattningsvis 20-25 personer i butiken då (jag var inte vid en vk butik)
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Fick alla tag på sin Mackmyra?

Jag har inte tillgång till lagerstatus men på de 2-3 ställena jag vet om tog de slut i och med kön.
Detta är i Stockholm/Regeringsgatan och förorter.

Jag är inte superintresserad, men förra årets tycke jag var ok. Och det är kul med lite svensk sprit till Jul.
Ställt mot en värsting med samma pris från Skottland var dock matchen vunnen på knockout till utlänningen.

Kronstam har ju gett den här samma betyg som förra året. Dvs. bland det högsta som går, och det är väl lite som
en "kännare" i kön sa, man kan inte (läs bör) ställa en Mackmyra mot ex. en Lagavulin Distillers edition det är som att jämföra vitt vin med typ scherry. :D
 

CH

Medlem
SV: Fick alla tag på sin Mackmyra?

Är det en bra whisky?
Jag har inte provat Special 01 men det andra tycker jag är helt ok.

Är den hypad?
Absolut. Det har lyckats väldigt bra med att skapa ett intresse runt den. Lite M&C över det hela med skillnad från att denna faktiskt är bra.

Skulle jag köpa den?
Ja troligtvis men bara för att det är en svensk whisky och det är trevligt att ha hemma. Hade det varit en skotte så hade jag funnit säkert 50 andra som jag tycker är bättre och hellre ha hällt upp när jag är sugen på whisky.
 

Håkan

Medlem
SV: Fick alla tag på sin Mackmyra?

Ja se Mackmyra, jag har gjort mycket lyckosamma bytestjänster i kön tack vare Mackmyra. Mer Mackmyra att byta mot annat tack.
 

lepatrik

Medlem
SV: Fick alla tag på sin Mackmyra?

Mackmyras förvaring ute på fjäderholmarna är enligt deras egen uppgift det enda rummet man kan vistats i och sedan ej få köra bil
 
Toppen