Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

finewines.se byter plattform

Som vi har skrivit om tidigare så kommer vi att byta plattform för finewines.se. Exakt tidpunkt är inte klar och det hänger mycket på tillgänglig tid som finns för att genomföra tester och nödvändigt arbete med den nya programvaran. Räknar med att det kommer att ske under november.

För medlemmar är det EN viktigt punkt som vi ber alla att åtgärda

Kontrollera och om nödvändigt uppdatera er angivna mailadress

Vi kommer vi att utnyttja er angivna adress för att lösa eventuella påloggningsproblem och liknande. Finns idag ett antal adresser som vi vet inte är aktuella eller korrekta. För att kontrollera adressen gå in på er profil och välj kontoinställningar.

Nyhetsbrev kommer att skickas ut i god tid.

Vi återkommer med information. Tack på förhand
 
Trådskapare
A
SV: finewines.se byter plattform

Vinvänner,

Efter succén med vårens vinmässa tar vi nu nästa steg! Den 3 november siktar vi på att byta forumplattform. Inget ont om den nuvarande, men om man ska jämföra olika forumplattformar med sökmotorer så kan man väl säga att vi lämnar Altavista och går till Google.

finewines.se bibehåller sin plats som Sveriges enda riktiga diskussionsforum om och kring vin. Nästan 800 medlemmar och mängder av besökare som läser på forumet varje dag. Självklart vill vi att forumet ska växa och vi vill att ni, användarna, växer med oss. Det är trots allt ni som dricker, njuter, skriver och diskuterar. Det är ni som skapar innehållet och det är ni som ger besökarna mervärde och kunskap.

Det är vi väldigt tacksamma för!

Den nya plattformen är ett viktigt steg i planerna att utveckla forumet och för att ge er de bästa möjligheterna att fortsätta vara nyfikna och kunskapstörstiga. Plattformen vi valt har ett antal nya funktioner, bland annat:

  • Möjlighet att ladda upp bilder
  • Anpassat gränssnitt för olika enheter, plattor, mobiler eller pc.
  • Bättre koppling till Facebook och Twitter
  • ”Taggning” av medlemmar i inlägg
  • Bättre meddelandefunktion
  • Poängsystem för frekventa inlägg
  • Bättre sökfunktion
  • Möjlighet att gilla inlägg

Naturligtvis kommer vi att flytta med alla inlägg, där finns forumets samlade kunskap och, kanske viktigare, basen för den känsla som genomsyrar forumet.

Hur går bytet till?

Som medlem behöver du se till att du har rätt mailadress inskriven i forumet. Om det skulle bli något strul med ditt lösenord så är det till din e-mail det nya lösenordet skickas. Vi kommer att stänga ned forumet när plattformsbytet sker. Vi kommer att meddela hur allt går på twitter och på Facebook. Passa på att följa och gilla oss nu! Där kan ni också prata vin om abstinensen blir allt för stor.

Vi hoppas också att du vill hjälpa forumet att växa. Det behövs finnas en plats för seriösa diskussioner om drycker i Sverige. Genom att rekommendera forumet, dela inlägg och bjuda in intresserade vänner så kan vi tillsammans fortsätta vara en av Sveriges främsta källor till information och debatt kring vin, drycker och relaterade ämnen!

Vi ser fram mot 6 ytterligare år med er och med finewines.se.

Jimmy och Anders
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: finewines.se byter plattform

SUPRA skrev:
Vilken forummotor byter ni till?


Tänkte att om jag väntade länge nog så kanske Landström skulle svara på denna, men eftersom han är i NY så faller det således på mig. Vi byter tydligen till Xenforo.

Det jag har sätt är både roligt och bra. :)
 
Trådskapare
A
SV: finewines.se byter plattform

Jimmy Forsman skrev:
Tänkte att om jag väntade länge nog så kanske Landström skulle svara på denna, men eftersom han är i NY så faller det således på mig. Vi byter tydligen till Xenforo.

Det jag har sätt är både roligt och bra. :)

Korrekt, vi byter till Xenforo. Utvecklas i England och är en kommersiell plattform. Ganska ny plattform som övergripande fått bra kritik. Vi har provat ett antal och fastnade för Xenforo då den lovar gott för framtiden, växer väldigt snabbt, gick att konvertera från SMF (även om vi får ta två steg).

Vi har ett litet team på forumet som hjälpt oss med att olika saker, allt från SQL frågor till att prova ut saker. För det får vi bara tacka.

Hoppas att ni kommer att tycka att det blir ett lika bra steg som vi tycker
 
Trådskapare
A
SV: finewines.se byter plattform

Nu närmar det sig. Den 3/11 kommer vi att byta till ny plattform. Jimmy och jag jobbar intensivt med att hitta eventuella fel, förbereda flytten och se till att allt flyter så smidigt som möjligt.

Det är en del saker som inte är helt klara ännu och något kanske smyger med i produktion men vi tror att vi kan lösa det.

För testgänget, tack och ber er att ta en sista titt. Ser ni något konstigt , låt oss veta.

PS. Just nu är planen att vi kommer sätta "gamla" finewines.se i läsläge. Dvs. Ni kommer att kunna läsa inlägg men inte skriva under själva flytten. Det kommer att ske sent kvällen den 2 november.
 
Toppen