Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines välgörenhetsauktion

Peder

Medlem
Jag gillar absolut idén. Givetvis så förutsätter det ju att pengarna går till något vinmässigt relevant i så fall. Kanske borde vi göra något för att uppmärksamma det vidriga övergreppet mot @@Peder, vilket möjligen skulle kunna lyfta en viktig poäng och är dessutom en rejäl känga mot monopolet?

Det värmer att många tänker på mig :)

Oavsett om pengarna går till något intressant som antingen är en känga mot monopolet som betet sig svinaktigt eller något som lyfter intresset för kvalitetsvin och mindre bulk så ställer jag gärna upp med något gott.
 

Sörplarn

Medlem
Kanske kan bli årets höjdpunkt, rödnäsor, fylleslag, monopol-bashing, vinsnobberi och filosofi med mera.
Kanske ska ha något sådant här varje år?

Göre det till ett årligt "event", där en stad som bockats av i listan per auto hamnar sist, på så sätt kanske finewines kan spridas, och det kanske blir en tradition till slut.

Rösta vilken stad som skall få hålla debuten, sen planera vart och när?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det börjar lukta FW-mässa med en välgörenhetsaspekt inbakad, två flugor på smällen. Borde det inte även vara möjligt att få med ett gäng av Sveriges vinimportörer, som kan sponsra med vin och få gratis reklam? Ju fler vi blir och ju större mässan blir desto mer uppmärksamhet. Jag ser en gigantisk vinmässa framför mig, två dagar, en dag i Stockholm och en i Göteborg. Utställare, jippon och insamling för vinrelaterade goda ändamål. Jag önskar det fanns ett politiskt vinparti med fokus på att avskaffa monopolet också, det hade smakat fågel. :)

Massor av god vinkultur och sanslöst mycket skriverier från bloggsfären, kvällspressen och annat löst folk, ser jag framför mig.

Snacka om att jag saknar förmåga att tänka småskaligt, sorry, men siktar man mot stjärnorna...;)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Kanske kan bli årets höjdpunkt, rödnäsor, fylleslag, monopol-bashing, vinsnobberi och filosofi med mera.
Kanske ska ha något sådant här varje år?

Göre det till ett årligt "event", där en stad som bockats av i listan per auto hamnar sist, på så sätt kanske finewines kan spridas, och det kanske blir en tradition till slut.

Rösta vilken stad som skall få hålla debuten, sen planera vart och när?
Umeå är ju Kulturhuvudstad... Just saying...
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Lappstockholm, Fjollträsk eller Sillviken? Nog är väl en vinhävartävling i Norr att föredra. PR-maskineriet finns redan på plats. Allt som kan skapa rubriker välkomnas, applåderas och uppmuntras...

Kalmar ligger inte ens på skalan. Stlm och Malmö kan bära eventet 2015. Västkusten 2016.
 
Toppen