Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fläskkarré för 345 spänn kilot

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag gick in och tog en sväng på Östermalmshallen (efter att jag inmundigat en fantastisk Zigeunerwürst med sauerkraut hos korvkiosken vid Mornington) och på Willy Ohlsson så var grabbarna lyriska över den nyinkomna Iberico fläskkarrén. Jag var sugen på att köpa och prova, men någonstans så har man som Svensk issues med att handla gris för 345 spänn kilot så det blev aldrig av...

Men jag är fortfarande jävligt sugen!

Iberico är för övrigt den gris som man bland annat gör Pata Negra av opm någon bryr sig.

//K
 

Andreas L

Medlem
SV: Fläskkarré för 345 spänn kilot

Om du har råd att inmundiga viner gjorda med 120 hl/ha där man tillsätter socker, blandar rött och vitt, trixar och fixar som kostar 1000 kronor litern så behöver du nog inte tveka... Eller är du en sån där vanlig människa som inte tar den ekologiska grädden bara för att den kostar 2 kr mer?
 

Elvis

Medlem
SV: Fläskkarré för 345 spänn kilot

Andreas L skrev:
Om du har råd att inmundiga viner gjorda med 120 hl/ha där man tillsätter socker, blandar rött och vitt, trixar och fixar som kostar 1000 kronor litern så behöver du nog inte tveka...

Det var det värsta... En flame!
 
SV: Fläskkarré för 345 spänn kilot

Andreas L skrev:
Om du har råd att inmundiga viner gjorda med 120 hl/ha där man tillsätter socker, blandar rött och vitt, trixar och fixar som kostar 1000 kronor litern så behöver du nog inte tveka... Eller är du en sån där vanlig människa som inte tar den ekologiska grädden bara för att den kostar 2 kr mer?
Som du vet så undviker jag socker :)

Vad gäller inköp, var mer intresserad av vad Jimmy i slutändan gjorde, personligen handlar jag aldrig utan det är andra som sköter det åt mig så jag kan inte svara på personalen köper,.
 

Keen

slan
SV: Fläskkarré för 345 spänn kilot

Jimmy Forsman skrev:
Jag gick in och tog en sväng på Östermalmshallen (efter att jag inmundigat en fantastisk Zigeunerwürst med sauerkraut hos korvkiosken vid Mornington) och på Willy Ohlsson så var grabbarna lyriska över den nyinkomna Iberico fläskkarrén. Jag var sugen på att köpa och prova, men någonstans så har man som Svensk issues med att handla gris för 345 spänn kilot så det blev aldrig av...

Men jag är fortfarande jävligt sugen!

Iberico är för övrigt den gris som man bland annat gör Pata Negra av opm någon bryr sig.

//K

Vi åt ju griskind av Iberico hos Nisse, och det var ju rätt gott! Köp, bara köp (så kommer jag och äter)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fläskkarré för 345 spänn kilot

shorepower skrev:
Andreas L skrev:
Om du har råd att inmundiga viner gjorda med 120 hl/ha där man tillsätter socker, blandar rött och vitt, trixar och fixar som kostar 1000 kronor litern så behöver du nog inte tveka... Eller är du en sån där vanlig människa som inte tar den ekologiska grädden bara för att den kostar 2 kr mer?
Som du vet så undviker jag socker :)

Vad gäller inköp, var mer intresserad av vad Jimmy i slutändan gjorde, personligen handlar jag aldrig utan det är andra som sköter det åt mig så jag kan inte svara på personalen köper,.

Tycker att det är sött att du tror att jag minns någonting som hände för fyra år sen. :)

Sen att världsmästaren har lite aggressioner som han behöver flamea ut bara för att han slutat med socker tycker jag bara är gulligt!
 
SV: Fläskkarré för 345 spänn kilot

Jimmy Forsman skrev:
shorepower skrev:
Andreas L skrev:
Om du har råd att inmundiga viner gjorda med 120 hl/ha där man tillsätter socker, blandar rött och vitt, trixar och fixar som kostar 1000 kronor litern så behöver du nog inte tveka... Eller är du en sån där vanlig människa som inte tar den ekologiska grädden bara för att den kostar 2 kr mer?
Som du vet så undviker jag socker :)

Vad gäller inköp, var mer intresserad av vad Jimmy i slutändan gjorde, personligen handlar jag aldrig utan det är andra som sköter det åt mig så jag kan inte svara på personalen köper,.

Tycker att det är sött att du tror att jag minns någonting som hände för fyra år sen. :)

Sen att världsmästaren har lite aggressioner som han behöver flamea ut bara för att han slutat med socker tycker jag bara är gulligt!
Vet inte om jag skulle gå så långt som att sätta Andreas och gullig i samma mening
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fläskkarré för 345 spänn kilot

shorepower skrev:
Jimmy Forsman skrev:
shorepower skrev:
Andreas L skrev:
Om du har råd att inmundiga viner gjorda med 120 hl/ha där man tillsätter socker, blandar rött och vitt, trixar och fixar som kostar 1000 kronor litern så behöver du nog inte tveka... Eller är du en sån där vanlig människa som inte tar den ekologiska grädden bara för att den kostar 2 kr mer?
Som du vet så undviker jag socker :)

Vad gäller inköp, var mer intresserad av vad Jimmy i slutändan gjorde, personligen handlar jag aldrig utan det är andra som sköter det åt mig så jag kan inte svara på personalen köper,.

Det var inte mannen, det var sentimentet.

Tycker att det är sött att du tror att jag minns någonting som hände för fyra år sen. :)

Sen att världsmästaren har lite aggressioner som han behöver flamea ut bara för att han slutat med socker tycker jag bara är gulligt!
Vet inte om jag skulle gå så långt som att sätta Andreas och gullig i samma mening
 

501

Medlem
SV: Fläskkarré för 345 spänn kilot

Kanske en av de bästa grisarna till priset av en medioker entrecote? Enkelt val!!
 
SV: Fläskkarré för 345 spänn kilot

501 skrev:
Kanske en av de bästa grisarna till priset av en medioker entrecote? Enkelt val!!
Välkommen till forumet 501, och du har så rätt. Vakuumpackat plastkött i butiken kan kosta hiskeliga summor och då känns den här grisen billig.
 
Toppen