Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

flaskposten.eu

Silenos

Medlem
Jos skrev:
Ett par enklare byviner och bourgogne rouge från större negocianter iofs, - bl.a. Drouhin och Bouchard men senast på en vinproning en mindre producent men nu står det still... Ska kolla anteckningar vem som var producent.

Och min blandlåda med billiga drick nu-viner ifrån årgången kommer ifrån...jo, såklart Drouhin och Bouchard, bra prickat. Med lite tur är jag inte känslig för fenomenet. Tack för svaret.

Håkan skrev:
//... för mycket Boillot till för lite pengar...

Hemlig kran, eller källa du kan dela med dig av? Det är ett himla ståhej kring Boillot (för det är Henri du menar?), det börjar bli dags att prova känner jag.
 

Håkan

Medlem
SV: flaskposten.eu

Hemlig kran, eller källa du kan dela med dig av? Det är ett himla ståhej kring Boillot (för det är Henri du menar?), det börjar bli dags att prova känner jag.
[/quote]
www.flaskposten.eu
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: flaskposten.eu

Anders Landström skrev:
Tack, verkar vara en intressant källa

Mycket intressant... Men jag blir ju alltid lite smånervös när det inte finns någon bolagsinfo alls hos en näthandlare.
Eller hittar ni det?
 

kayaker

Cyklist
SV: flaskposten.eu

Anders Landström skrev:
Tack, verkar vara en intressant källa
Synnerligen intressant! Flera intressanta Bourgogneproducenter, inkl. några som flyger under radarn, och en del mogen Bordeaux. ;D
 

ae

Medlem
SV: flaskposten.eu

Sjödin skrev:
Mycket intressant... Men jag blir ju alltid lite smånervös när det inte finns någon bolagsinfo alls hos en näthandlare.
Eller hittar ni det?

Var också lite tveksam först men gjorde en chansbeställning i våras. Funkade utan problem. Har beställt ett gäng gånger och funkar utan större anmärkning (leverens är snarare 3 veckor än 2 som det står på hemsidan). Riktigt bra priser på en del saker, torde ex vara svårt att hitta ex henri boillots viner billigare.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
SV: flaskposten.eu

Var också lite tveksam först men gjorde en chansbeställning i våras. Funkade utan problem. Har beställt ett gäng gånger och funkar utan större anmärkning

Känns som detta hamnat lite off topic här men jag hakar på, har sneglat på flaskposten utan att riktgt våga beställa då jag har haft svårt att få någon vettig info om hur seriöst det är. Avsaknaden av trådar om det här på forumet har väl också varit en starkt bidragande orsak.

-Hur som helst, känner mig lite bättre till mods efter detta och provbestäler förmodligen en låda om inte någon här vill skrika stop?

Återkommmer med "hur gick det sen"...
 

Jos

Medlem
SV: flaskposten.eu

emanuel skrev:
Känns som detta hamnat lite off topic här men jag hakar på, har sneglat på flaskposten utan att riktgt våga beställa då jag har haft svårt att få någon vettig info om hur seriöst det är. Avsaknaden av trådar om det här på forumet har väl också varit en starkt bidragande orsak.

-Hur som helst, känner mig lite bättre till mods efter detta och provbestäler förmodligen en låda om inte någon här vill skrika stop?

Återkommmer med "hur gick det sen"...
Jag la precis en beställning så jag hoppas det går bra. Bl.a. Droin och Boillot, - bra priser.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: flaskposten.eu

Har köpt en gång från dem, tidigare i år, 12 blandade flaskor och fick mina flaskor utan problem. Vill minnas att leveransen kom till Bussgodsterminalen ungefär när den var utlovad.
 

Jos

Medlem
SV: flaskposten.eu

vintomas skrev:
Har köpt en gång från dem, tidigare i år, 12 blandade flaskor och fick mina flaskor utan problem. Vill minnas att leveransen kom till Bussgodsterminalen ungefär när den var utlovad.
Kanon, skönt att höra!
 
Toppen