Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Flyga till Champagne

ae

Medlem
Om man ska flyga ner till Champagne, är det i s f Paris som gäller eller finns det några närmare flygplatser?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Flyga till Champagne

Beror på om du tycker det är ok att flyga med Ryanair? Isf kan du flyga till Bouvais (hur det nu stavas), som den flygplats Ryan trafikerar i Paris. Där hyr man bil otroligt enkelt, flygplatsen är liten, snabb och smidig. Det tar sedan dryga 2 timmar att köra längs landsvägar till Epernay.

Jag har en gång flygit med Ryan till en flygplats söder om Brysel, det tog även då dryga 2 timmar att köra till Epernay.

Men om du inte vill hyra bil (???) så bör du åka till Ch de G eller Orly, ta tåget in t stan och ta tåg till Epernay.

Enligt mitt tycke har smidigheten vid ankomsten och avgången på Bouvais vägt upp att jag fått resa via Skavsta. Men du kanske utgår fr annan plats i Sverige än Stockholm?
 

SUPRA

Bäst
SV: Flyga till Champagne

Om du flyger med Ryan Air glöm att ta med någon mängd skumpa.

Fick betala 1000 kr övervikt för mina 6 flarror. :D

Iofs är det inte gratis på SAS heller, men jag tror du får en 5-10 kg mer totalt vilket kan vara värt att räkna in i det totala priset.
 

Elvis

Medlem
SV: Flyga till Champagne

Själv tycker jag att Charles de Gaulle + tåg var väldigt smidigt i höstas. Ett par timmars strosande i Paris kan vara trevligt också.
 
SV: Flyga till Champagne

Man tar Ryan ner till Beauvois, hyr en bil, åker till Reims etc.
Sedan lämnar man bilen i Reims, tar tåget till Paris, tar in på Ritz. (Jag hatar att köra bil i Paris, de jävla grodätarna kan visserligen göra vin, men trafikvett är ett ord som inte existerar i den franska vokabulären.)
Efter några dagar i Paris och ytterligare shopping, packeterar man varorna och skickar hem dem med DHL.
Sedan flyger man lungt hem och har grejerna levererade till dörren nästa dag.
Voila!
 

kayaker

Cyklist
SV: Flyga till Champagne

SUPRA skrev:
Fick betala 1000 kr övervikt för mina 6 flarror. :D
6 flaskor borde kunna klara viktgränsen men du hade väl med en massa onödigt också... ;D
 
SV: Flyga till Champagne

kayaker skrev:
6 flaskor borde kunna klara viktgränsen men du hade väl med en massa onödigt också... ;D
RyanAir har väl typ 1 kg som max bagage. Inte mitt favoritbolag. Lågprisbolag har lågt pris av en anledning. Så för mig har Pariis alltid varit det som gällt.

Om man är ett gäng så kan man ju också chartra ett eget plan. Då kan man landa på RHE som sagt :)
 

Elvis

Medlem
SV: Flyga till Champagne

shorepower skrev:
Om man är ett gäng så kan man ju också chartra ett eget plan. Då kan man landa på RHE som sagt :)

Då kanske man till och med kan ta med sig sina nyinköpta kelgrisar in i kabinen! ;D
 

CH

Medlem
SV: Flyga till Champagne

shorepower skrev:
Om man är ett gäng så kan man ju också chartra ett eget plan. Då kan man landa på RHE som sagt :)

Undra hur många man behöver dra ihop för att det ska bli ekonomiskt acceptabelt?
 
SV: Flyga till Champagne

Det beror på. Då vi har chartrat plan för företaget har vi varit allt från 5-6 personer till 50. Kostnadsmässigt så var alternativet med 50 personer billigare än reguljärt. Med 5-6 har inte priset varit huvudsaken utan istället flexibilitet. Idag har vi avtal med NetJet men det är inte så billigt.

En kollega till mig nämnde Avinet. Där kan man begära offert. En Turboprop blir lite billigare , tar kanske tre timmar från Stockholm men då landar man mitt i centrum och kan som sagt ta med det man vill.
 

CH

Medlem
SV: Flyga till Champagne

Avinet verkade väldigt smidigt.

Ska kolla om jag inte kan skicka in en offertförfrågan i helgen och se i nästa vecka om det kommit några svar på det.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Flyga till Champagne

CH skrev:
Avinet verkade väldigt smidigt.

Ska kolla om jag inte kan skicka in en offertförfrågan i helgen och se i nästa vecka om det kommit några svar på det.

Kan vara smart att kolla med ngn av de flygmäklare som finns, de vet vad som är billigt, smidigt och smart.

Turbopropp tar nog mer än 3 timmar.
 
Toppen