Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Förvaring

Martin F

Medlem
Hallå,

Mitt vinlagringsskåp är sedan en tid tillbaka fullt och det finns inte på kartan att köpa ett till den närmaste tiden. Jag har istället alltmer insett att rummet där vinlagringsskåpet står faktiskt inte är helt illa för vinlagring det heller. Det är något så ovanligt som ett litet källarförråd med direktanslutning från lägenheten där temperaturen ligger kring 19-20 grader året runt. Nu till frågan: så hur kan jag på enklaste och mest platseffektiva sättet förvara vinerna? Underförstått är min fru rätt trött på mitt vinintresse och det är inte på kartan att sätta upp några klassiska vinhyllor eller liknande. Utan jag vill snarare kanske dölja antalet flaskor :D Alternativet är i princip att klämma ner dem i en flyttlåda.
 
Ska det se snyggt ut eller bara förvaring? Alltid svårt med Champagne som jag gissar du har en del av men vanliga vinlådor är det billigaste alternativet. De skyddar ju också individuella flaskor.

I mitt närförråd kör vi själva lådor från Clas Ohlson . Det är dock för kortare förvaring. Om du är rädd om etiketter etc så behöver du mellanlägg av något slag eller slå in dem i plast.
 
Last edited:

Johan L

Medlem
Som akutlösning kan du också plocka tomkartonger på Systembolaget och plocka ner flaskorna i. Brukar stå ett gäng där man kommer ut från kassorna.
 
Toppen