Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Folkets (ibland tveksamma) val och viner vi köpt lådvis av

Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Skickade ett mail till systembolagets kundtjänst (med CC till magdalena.gerger@systembolaget.se,
cecilia.schelin.seidegard@lansstyrelsen.se) med de synpunkter jag ventilerat i denna tråden och fick faktiskt ett hyfsat bra svar.

Hon tummar nog lite på sanningen när hon säger att de bara tagit bort ett fåtal bättre viner ur sortimentet, uppskattar att det snarare rör sig om ett 50-tal.
Intressant är att hon skriver "Vi ser ett växande intresse av vin i högre prisklasser", det finns hopp således...

Såhär skriver hon:
Hej!


Under 2013 har Systembolaget genomfört ett omfattande arbete med att genomlysa sortimentsutbudet i butikerna i syfte att erbjuda rätt sortiment i rätt butik.


Det stämmer att det skett förändringar i Kalmar. Vi såg att efterfrågan mellan butikerna skilde sig åt och har anpassat sortimentet efter kundernas efterfrågan. Det innebär att sortimentet i butiken i Kvarnholmen har ett djupare utbud av vin och mer specialöl.

Butiken på Giraffen har i stort sett likartat utbud som tidigare-med förändringen att de Små Partier av vin vi lanserar ca 1 gång per månad inte längre finns där. Efterfrågan var låg. För öl var situationen annorlunda och Giraffen har fortsatt ett utbud av Små partier av öl.

De små parterna Systembolaget köper in finns i begränsade volymer och vi har valt att ha en större volym tillgänglig för beställning via systembolaget.se. De butiker där det fortsatt finns Små Partier har en mycket hög efterfrågan av dessa.


Vi analyserar löpande förändringen och utfallet av det. Vi ser ett växande intresse av vin i högre prisklasser och kommer fortsatt att erbjuda ett stort och varierat utbud i Kalmar, där i butiken i Kvarnholmen kommer att få fler dyra viner.

Kundefterfrågan, utbud och personalens kunskap ska gå hand i hand- dvs där vi har våra mest intresserade och kunniga kunder ska vi också erbjuda kompetens och intresserad personal som kan berätta om och ge råd om de produkter vi säljer.

Prata med personalen i butiken där du handlar och berätta vad du efterfrågar! Och även om jag förstår att du vill handla direkt från hyllan i butik – så vill jag hänvisa till systembolaget.se, där det är möjligt att oavsett bostadsort beställa Små Partier till valfri butik utan kostnad.

Eller prata med personalen i butik så kan de beställa åt dig.

Då vår förändring i sortimentet är ny så analyserar vi både de resultat vi får i kundundersökningar och försäljningen och efter det så anpassar vi kontinuerligt utbudet efter den efterfrågan vi har. Därför är jag tacksam för att ta del av dina synpunkter!


Med vänliga hälsningar

Stina


Stina Thorgerzon AvdelningschefErbjudandeutveckling
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
@Anders Landström, nu fick jag faktisk svar på mitt mail från självaste Magdalena Gerger :)

Var tyvärr en copy-paste på svaret som jag redan fått från erbjudandeutvecklingsavdelningen men de bemödade sig åtminstone att svara :)

Eller som man säger på SB:

Med vänliga hälsningar
Magdalena Gerger
VD
//eu Marie Åkesson

Marie Åkesson VD-assistent

Systembolaget AB, 103 84 StockholmBesöksadress: Kungsträdgårdsgatan 14 Telefon direkt: 08-503 302 93, växel 08-503 300 00 Epost: marie.akesson@systembolaget.se Fax: 08-503 310 19 www.systembolaget.se
 
Toppen