Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Foton: Dom Perignon

SUPRA

Bäst
Här är lite bilder på gröna skönheter...

DP-1.jpg


Dom Perignon 1988. Den godast av de få jag smakat. Korken luktade avlopp, men innehållet var underbart!
Tror den är perfekt att dricka nu.

DP-2.jpg


Dom Perignon 1971 på liten och stor flaska. Well, allt är relativt...ser fram emot att dricka dessa om några år.

DP-3.jpg


DP-4.jpg


DP-5.jpg


DP-6.jpg


DP-7.jpg


Noterar att nivån på 82:an är lite låg.

DP-8.jpg


DP-9.jpg


1964, någon med åsikter om när den ska drickas?

DP-10.jpg


DP-11.jpg


DP-12.jpg


En Rosé. Skamlös dyr. Vågar knappt dricka.

DP-13.jpg


DP-14.jpg


Jag har några 1999 och 2000 (tror jag) också, men tyckte inte de riktigt var värdiga.
 

Krug88

Medlem
SV: Foton: Dom Perignon

1964 har jag druckit ett antal gånger, dock aldrig någon flaska med perfekt nivå...
Magiskt bra, men det finns ingen som helst anledning att vänta!
Den kommer bara att gå rakt utför varje dag från och med nu.

Har inte testat 71 Dompa, däremot Krug ett antal gånger.
Krugen håller bra fortfarande, Dompan tror jag är dags att skicka i sig.

För den delen tycker jag inte heller att du ska spara 82 mag med dålig nivå eller 82 vanlig av någon mer anledning än att det är kul att ha...
På vanlig flaska har den varit på toppen sedan före milennieskiftet iallafall...

Njut!
 
Toppen