Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Frakt från England

A

Anonymous

Undrar om det är någon som har (praktisk) erfarenhet av vad Farr Vintners, BBR eller ngn annan firma tar för frakt till Sverige?
Onekligen ett lite bättre sortiment. Noterade att BBR inte fraktar i original emballage vilket jag kan tycka är ett minus.
Tack på förhand.
 

Krug88

Medlem
SV: Frakt från England

Farr Vintners och FRW fraktar inte själva, de använder en firma som heter Seabrook exports.
Kommer faktist inte ihåg vad det kostade, men minns att försäkring inte ingick.
Den fick man teckna med Lloyds.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Frakt från England

gustav skrev:
Undrar om det är någon som har (praktisk) erfarenhet av vad Farr Vintners, BBR eller ngn annan firma tar för frakt till Sverige?
Onekligen ett lite bättre sortiment. Noterade att BBR inte fraktar i original emballage vilket jag kan tycka är ett minus.
Tack på förhand.
Brukar vara ca 20 pund per låda (när du skickar 10 eller fler) Farr är en bra firma att handla med(pris, utbud, service)
 

v_skogh

Medlem
SV: Frakt från England

Någon som har erfarenhet av vad Bordeaux Index tar för frakten till Sverige?
Det rör sig om en låda.

Edit: Låt mig säga sä här. Jag vill ha hem en låda á £425 samt 3 flaskor á £63. Vad slutar priset på hemma (ungefär) och hur räknar ni ut det?
Jag får det till ungefär 9200 sek räknat med £20 frakt.
 

Krug88

Medlem
SV: Frakt från England

v_skogh skrev:
Någon som har erfarenhet av vad Bordeaux Index tar för frakten till Sverige?
Det rör sig om en låda.

Edit: Låt mig säga sä här. Jag vill ha hem en låda á £425 samt 3 flaskor á £63. Vad slutar priset på hemma (ungefär) och hur räknar ni ut det?
Jag får det till ungefär 9200 sek räknat med £20 frakt.
Räknar så här:
Priset plus £15,50 skatt, gånger 12,50 ungefär, gånger moms 17,5 %.
Får du frakten för £20 blir jag imponerad, tror nog inte att det räcker...
Brukar aldrig ta hem enstaka lådor då det blir för dyrt, väntar tills det ligger runt 100 flaskor i potten.
 

v_skogh

Medlem
SV: Frakt från England

Krug88 skrev:
Räknar så här:
Priset plus £15,50 skatt, gånger 12,50 ungefär, gånger moms 17,5 %.
Får du frakten för £20 blir jag imponerad, tror nog inte att det räcker...
Brukar aldrig ta hem enstaka lådor då det blir för dyrt, väntar tills det ligger runt 100 flaskor i potten.

Aight, men hur funkar detta då?
Du menar att jag köper och betalar mina flaskor jag vill ha. Butiken i fråga lagrar dem och skickar sedan när jag kommit upp i tillräckligt antal?
Vad skulle man kunna tänka sig att frakten landar på?
 
Toppen