Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Franska ställen i Stockholm?

Bubblaren

Medlem
Sitter och planerar en fransk lördag i Stockholm.

Vi är ett gäng vänner som ska äta frulle, fika, luncha, drinka, shoppa och dinera franskt en lördag. Har sonderat ställen i stan men harsäkert missat något franskt hak, hjälp mig gärna om du saknar något i min lista.

Bageri Petit France John Ericssonsg. 6 Kungsholmen
Bar/Restaurang Le Rouge Österlånggatan Gamla Stan
Bar/Restaurang Brasserie Godot Grev Turegatan 36 Östermalm
Bar/Restaurang Bistrot Paname Hagagatan 5 Vasastan
Creperi Creperie Fyra Knop Svartensg. 4 Söder
Creperie & cideri Byn Rödabergsgatan 11 Vasastan
Ostbutik Wijnjas Bergsgatan 24 Kungsholmen
Ostbutik Androuet Nybrog 6 Östermalm
Mataffär Chez Albert Roslagsgatan 33 Vasastan
Hämtmat/mataffär Fleur Deli Sjöviksvägen 70 Liljeholmskajen
 

Keen

slan
SV: Franska ställen i Stockholm?

Är inte Zinc lite av en fransk bistro? Likaså Bistro Ruby, Bistro Noveau, Rue du Pont Nouveau, och kanske även i mindre grad Mäster Anders (dock inget franskklingande namn).
 

SUPRA

Bäst
SV: Franska ställen i Stockholm?

Byn är bra :)



Restaurant Cassi - http://www.cassi.se - Narvavägen, Östermalm - Inredningen är i en klass för sig...men maten går inte att klaga på. Goda luncher och missa inte entrecote/oxfilé med deras pompa och bea.
 

vintjej

Medlem
SV: Franska ställen i Stockholm?

Le Bistrot de wasahof. Kan jag dock endast rekommendera för skaldjursplatåerna.
Tror fortfarande att de saknar en enda årgångschampagne i ordinarie vinlistan.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Franska ställen i Stockholm?

Byn har en fantastisk lista med många olika ciderproducenter, galetterna dock godare på Fyra knop.

Ska försöka hålla mig till att ställena verkligen känns franska, just nu så det egentligen ut som om vi saknar ett ställe för lunh då matställena öppnar först vid 17 och 18. Men kanske Wasahof är öppet vid lunch...

Tror inte Ryanair slår vår budget Sjödin ;D

Vi betalar i kronor samt sover hemma !
 

Keen

slan
SV: Franska ställen i Stockholm?

Bubblaren skrev:
Byn har en fantastisk lista med många olika ciderproducenter, galetterna dock godare på Fyra knop.

Ska försöka hålla mig till att ställena verkligen känns franska, just nu så det egentligen ut som om vi saknar ett ställe för lunh då matställena öppnar först vid 17 och 18. Men kanske Wasahof är öppet vid lunch...

Tror inte Ryanair slår vår budget Sjödin ;D

Vi betalar i kronor samt sover hemma !

Zinc har lunch :)
 
Toppen