Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Franska Vinlistan - den 27 april

Franska Vinlistan

Leverantör
Hej! Vi har inte riktigt bestämt vinerna till mässan ännu, men vi har en idé!

Jag tänkte börja med en liten presentation av oss, vänligen läs mer nedan.

Franska Vinlistan gör det enkelt och säkert för dig som privatperson att köpa kvalitetsviner direkt från producenterna i de klassiska vinländerna.
Franska Vinlistan SARL är en fransk vinhandel med säte i Paris. Vi säljer vin på distans inom EU. Sedan 2007 är det tillåtet för privatpersoner inom EU att handla alkoholhaltiga drycker från ett annat EU-land.

Vi har haft nöjet att presentera en rad spännande producenter och många läckra viner. Mottagandet har varit väldigt positivt och det värmer oss att så många delar vår vision: att servera riktigt goda viner till både vardag och fest.

Vi har valt att inledningsvis begränsa oss till klassiska franska vindistrikt och till Italien.

Vi fokuserar på det vi älskar. Det vill säga skickliga producenter som ofta är för små för den svenska marknaden. Men det räcker åt oss. Vi väljer viner med stor personlighet.

Vi vet att vi kommer att ha med ett par viner från http://champagne-marguet.fr, en liten kul god och galen producent från Ambonnay.

Här är ett par bilder på Benoit (som tyvärr inte kommer att vara med), notera den snygga knappen:

yja2y6e7.jpg


arymaqa9.jpg


Vi återkommer med mer info om viner!

Hälsar Jan och Kajsa
 
Trådskapare
Franska Vinlistan

Franska Vinlistan

Leverantör
SV: Franska Vinlistan - den 27 april

Nu börjar det närma sig lördag och vinmässan!

Vi kom på att vi inte har listat några viner ännu och, som ni vet, så säger en bild mer än 1000 ord.

bujehehu.jpg


Vi ses på lördag!

Hälsar,

Jan, Kajsa och CH
 

Henrik J

Medlem
SV: Franska Vinlistan - den 27 april

Wow! Ska man äntligen få prova både Selosse och Lèclapart? Tungt. Champagne är ett intresse som knappt har börjat knoppa för min del. Risken är väl att det står i full blomstring efter denna mässa.

Hoppas inte att de luttrade rävarna som redan sänker en Initial till lunchen och en L'Artiste till eftermiddagsfikat hinner tömma flaskorna innan jag och mitt sällskap hinner dit :p
 
Toppen