Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Frantzén fullbokad - vart ska jag gå istället?

Elvis

Medlem
Jag ska ut och äta middag med en god vän i Stockholm den 31 januari. Jag försökte precis boka bord på Frantzén men var tyvärr för sent ute (men står på väntelistan).

Frågan är vart vi ska gå istället. Förra året var vi på Oaxen Krog vilket var jättebra men jag skulle gärna testa något annat den här gången. Förslag?

Om det råkar vara någon som har bra kontakter på Frantzén så får ni gärna PM:a mig. ;)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Boka mig så bestämmer ni själva också vilka viner ni vill ha, ist för att vara begränsad med restaurangens ;)
 

gece

Man vänjer sig.
Jag var på Gastrologik häromdagen och det var över alla (ganska höga) förväntningar. Rekommenderas varmt!
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Jag var på Gastrologik häromdagen och det var över alla (ganska höga) förväntningar. Rekommenderas varmt!
Absolut , har varit där 3 tillfällen, lika nöjd varje gång.
Har tagit in Cedric Bouchard och Arnaud Ente till ok priser.
Dock är jag ruggigt sugen på Frantzén, allt för länge
sen jag var där.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
Tack för alla tips!

Innan jag flyttade från Stockholm var jag på Gatrologik tre gånger och var jätteimponerad, men jag har bokat bord på Esperanto där jag bara varit en gång förut. Kan inte sätta fingret på varför men jag är lite mer nyfiken på Esperanto och jag har för mig att vinlistan är rätt bra prissatt där. Samtidigt står jag på väntelista på Frantzén.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
Boka mig så bestämmer ni själva också vilka viner ni vill ha, ist för att vara begränsad med restaurangens ;)

Johan, avskedsmiddagen till Sverige som du ordnade åt oss glömmer jag aldrig och jag kommer garanterat att anlita dig igen! Inte för en middag för två dock men nästa gång jag ordnar fest i Sverige.
 

kristerb

Medlem
Finns massor av bra restauranger i Stockholm men Esperanto är en av de bästa restaurangerna i Europa enligt min mening, och bör få tre stjärnor bums. Vid sidan av Frantzén allra bäst i Stockholm. Hoppas du blir nöjd!
(disclaimer: säljer vin till Esperanto men det gör vi till många andra Stockholms-krogar också)
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
Finns massor av bra restauranger i Stockholm men Esperanto är en av de bästa restaurangerna i Europa enligt min mening, och bör få tre stjärnor bums. Vid sidan av Frantzén allra bäst i Stockholm. Hoppas du blir nöjd!

Jag har varit där en gång förut och tycker att den är ett snäpp under Frantzén och Oaxen. Men jag går dit med öppna ögon och blir gärna imponerad.

När jag var där senast hade de fyndpris på Selosse Contraste. Jag hoppas att det finns några prismässiga godbitar i vinlistan den här gången också.
 
Toppen