Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Frysa kokt hummer?

matage

Medlem
Ska köra middag på lördag så när jag snubblade över färsk kokt hummer för bra pris idag så fick jag feeling då jag vet att en av gästerna älskar Lobster Rolls.
Däremot har de bäst före 19'e så är jag inte såå sugen på att hoppas på att de håller till på lördagen (trots mina +3 i kylen) utan tänkte frysa ned dem i några dagar.

De ligger i förslutna/svetsade tråg halvvägs täckta med saltvatten.
Vad säger ni som kan - ska man frysa dem helt täckta med vatten (tänk "fryst hummer på Tub" från frysdisken) eller kan jag bara skicka in dem i frysen "as is"?
 

Kaptenen

Medlem
Ska köra middag på lördag så när jag snubblade över färsk kokt hummer för bra pris idag så fick jag feeling då jag vet att en av gästerna älskar Lobster Rolls.
Däremot har de bäst före 19'e så är jag inte såå sugen på att hoppas på att de håller till på lördagen (trots mina +3 i kylen) utan tänkte frysa ned dem i några dagar.

De ligger i förslutna/svetsade tråg halvvägs täckta med saltvatten.
Vad säger ni som kan - ska man frysa dem helt täckta med vatten (tänk "fryst hummer på Tub" från frysdisken) eller kan jag bara skicka in dem i frysen "as is"?
Varför inte rensa dem och bara frysa in hummerköttet?
 
Toppen