matage
Medlem
Jag har ett äldre (blocketfynd) NorCave vinskåp stående i lägenheten och nu när jag började leta efter en flaska inser jag att bakväggen har en hel del kondens på sig. Tillräckligt för att bilda droppar om man stryker över den med fingret och jag såg iallafall en flaska där etiketten var lite på glid.
Skåpet står i ett hörn med ca 5cm tillgodo mot väggarna. Kylslingorna på baksidan skåpet är dock duktigt varma.
Nu är det ju inte galet varmt i Stockholm, men luftfuktigheten är å andra sidan inte allt leka med. Funderar på om jag behöver flytta ut skåpet från väggen eller om det behöver fyllas kylmedium i systemet (gör man det på konsumentprylar?).
Är det dags att få panik eller ska jag ge mig till tåls och se om det förändras?
Kanske bara slänga in en torrboll i skåpet ett tag?
//M
Skåpet står i ett hörn med ca 5cm tillgodo mot väggarna. Kylslingorna på baksidan skåpet är dock duktigt varma.
Nu är det ju inte galet varmt i Stockholm, men luftfuktigheten är å andra sidan inte allt leka med. Funderar på om jag behöver flytta ut skåpet från väggen eller om det behöver fyllas kylmedium i systemet (gör man det på konsumentprylar?).
Är det dags att få panik eller ska jag ge mig till tåls och se om det förändras?
Kanske bara slänga in en torrboll i skåpet ett tag?
//M