Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

full pott för PM & Vänner

Lando

Medlem
SV: full pott för PM & Vänner

Mäktigt! Dom fick 99/100 för deras vinlista i LG också för några nummer sen.

Som Växjöson blir man ju lite stolt, men när jag stannade till i Växjö för ett år sen försökte jag och mina kollegor äta där och personalen var så otrevlig så vi gick någon annan stans sen. Grym restaurang och galet bra vinlista, visst, men konstig och uppblåst stämning tycker jag.
 

Aqua Vitae

Medlem
SV: full pott för PM & Vänner

Jobbade i Växjö några år och var ofta inne på PM för att dricka ett glas vin eller två och åt också där vid några tillfällen och jag hade inga problem med personalen så ni hade kanske otur.

Magnus
 

Lando

Medlem
SV: full pott för PM & Vänner

Ja, måste varit en dålig dag på jobbet eller nåt, ska ge dom en ny chans vid tillfälle.
 

anders

Medlem
SV: full pott för PM & Vänner

Lando skrev:
Mäktigt! Dom fick 99/100 för deras vinlista i LG också för några nummer sen.

Som Växjöson blir man ju lite stolt, men när jag stannade till i Växjö för ett år sen försökte jag och mina kollegor äta där och personalen var så otrevlig så vi gick någon annan stans sen. Grym restaurang och galet bra vinlista, visst, men konstig och uppblåst stämning tycker jag.

Eller också får man den behandling man förtjänar... ;D
 

anders

Medlem
SV: full pott för PM & Vänner

CH skrev:
Nja då borde ju inte du bli insläppt ens.

Pengar öppnar de flesta dörrar. Och sedan får det ju vara några stöddiga vakter som väger hyggligt mycket om de ska kunna hindra mig från ett nedslag i ett mattempel. :D
 
SV: full pott för PM & Vänner

Åt på PM & Vänner nu i somras, blev mycket positivt överraskad!

Tyvärr serverade dom inga avsmakningsmenyer under sommaren, men a la carten var riktigt bra och som tidigare konstaterat i denna tråd var vinlistan grym och priserna mycket humana!

Blir definitivt ett återbesök nästa gång jag har vägarna förbi.

Enda jag egentligen kan klaga på var att servicen inte var tip top, men helt ok.
 

anders

Medlem
SV: full pott för PM & Vänner

Jag undrar om du inte hamnade i "bistron" då de normal håller matsalen stängd under sommaren. Beror naturligtvis på när du var där men generellt håller servicen i bistron en lägre nivå.
 

Helen

Medlem
SV: full pott för PM & Vänner

Fick följande inbjudan av en vän angående vinproving och middag.

Så nu har vi äntligen bokat upp ett besök på PM och vänner.
Vi kommer att fira valborgsmässoafton med vinprovning och middag.
Kan man hoppas på att det kommer några fler från finewines denna dag?

PM & VÄNNER + Stéphane Ogier = En magiskt Valborg!
Hur ska Du fira in våren?
Med bättre vin ackompanjerat av småländsk gastronomi utlovar vi att inget kan gå fel!
Som en del i PM’s 20-årsfirande vill vi tillsammans med Stéphane Ogier välkomna Er till ett
glädjande Valborgsfirande i Växjö.
Stéphane Ogier är idag en av de lysande stjärnorna på Rhônedalens himmel och hans främsta
viner kommer från Côte-Rôtie, men domänen gör även briljanta viner från Condrieu.
Vi kommer under eftermiddagen fokusera på att prova domänens viner och lära känna
Stéphane. Allt för att när middagen serveras lättsamt släppa professionalismen och då ägna oss
åt fullkomlig livsnjutning.
Kvällens viner motsvarar de vi provar under dagen men av betydligt mognare årgångar.
Domaine Ogiers viner importeras till Sverige av Nick Hartley och hans företag Grande Bouteille.
En liten men ytterst kvalitetsfokuserad importör med högklassiga franska viner i fokus. Utan
Nicks förtjänst hade många töstiga strupar varit på tok för torra.
Vi på PM & VÄNNER vill tacka Nick och Stéphane för hjälpen med all förberedelse och ser
fram emot en storslagen dag då Sverige på riktigt lämnar vintern för våren och sommaren.
Varmt välkomna!
När: Valborgsmässoafton, måndag den 30 april 2012
Var: Restaurang PM & VÄNNER, Storgatan 22-24 i Växjö
Tid: Provningen sker från kl 15:00 – 17:00, sedan middag kl 19:00
Pris: 1695 SEK (betalas på plats)
OSA: senast torsdag den 19e april till fredrik.lundberg@pmrestauranger.se
För långväga gäster kan vi i samarbete med Elite Stadshotellet erbjuda följande
priser, exklusivt för detta evenemang.
Enkelrum/natt: 600kr
Dubbelrum/natt: 800kr
Uppge ”kod PM” vid bokning.
Tfn 0470-13400
Då vi endast har begränsat med sittplatser är det först till kvarn som gäller!
Middagar av detta slag är, av tidigare erfarenhet, ytterst populära!
Vänligen meddela eventuella allergier etc. vid anmälan.
 

Helen

Medlem
SV: full pott för PM & Vänner

Andreas L skrev:
Tyvärr kan fantomen inte närvara denna helg, fast, 1695 låter ju överkomligt :)

Men NEJJJJJ jag som hade hoppats på att få se fantomen och att få lära mig lite mer om vin av the big boss :'(
Priset är mer än överkomligt....
 
Toppen