Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fynd/kuligheter från Asador La Ninas vinlista?

Jerobaum

Medlem
Ska besök Crespis Asador La Nina nästa vecka. Fick deras vinlista. Tycker Crespi har väldigt hög nivå maten överlag, ska bli kul att testa

Några fynd eller kuligheter till rimlig peng som ni tycker står ut?

Borde också finnas en utökad vinlista tänker jag... de har ju en megastor vinkällare.. måste fråga
 

Attachments

  • Meny La Niña 001.pdf
    107,5 KB · Visningar: 92
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
Här är deras 113 sidiga vinkällarlista :)
 

Attachments

  • djuret vinkällarlistan.pdf
    {memory} MB · Visningar: 80

Wintermute

Medlem
Jag tar inte ställning till huruvida det är prisvärt, men visst borde de sänka priset med 17 kr? Då skulle ju priset bli ganska nära 2000 x PI.

1674136478398.png
 
Inte den mest lättfyndade listan, men bra är den! Tog Gonon SJ 2019 senast jag va på Djuret :) 1550 är väl helt ok för den. Dock 1150kr på lokala syltan i Kalmar.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Som vanligt på den här typen av restauranger i Stockholm är det hårt allokerade och enhörningsviner som är mest prisvärda. Förutom dessa skulle jag valt:
  • Bonnaire 1999
  • Zind-Humbrecht Clos Saint Urbain Pinot Gris med reservation för att jag inte druckit någon så gammal.
  • Certan de May 2008
  • Rieussec 2005
 
Toppen