Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

ae

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Min flickvän köpte Kronstams Smakens Magi i veckan. Har inte läst särskilt mycket av den ännu, men tycker den förmedlar en helt annan bild av BGKs preferenser ang vin. Känns inte som samma kille som skriver i DN eller AoV.
 

kayaker

Cyklist
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Spökskrivare de luxe, dvs. BGK lånar bara ut namnet men gör inget annat? :D
 

CH

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

SUPRA skrev:
Vi har ju diskuterat det tidigare, men en viss vinjournalist på SvD får en välförtjänt tillrättaviselse i krönikan i Livets Goda som dök upp idag. ;D

Va fan, har din redan kommit?
Den skulle ju anlända den 6e enligt deras utgivningsplan vilket brukar innebära att jag får den dagen efter eller i detta fallet efter helgen.
 

SUPRA

Bäst
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

CH skrev:
Va fan, har din redan kommit?
Den skulle ju anlända den 6e enligt deras utgivningsplan vilket brukar innebära att jag får den dagen efter eller i detta fallet efter helgen.

Du kan ju gissa vilken sida av Sverige som är framsidan, egentligen ;)
 

kayaker

Cyklist
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Framsidan är den sida som vanligtvis får allt skitväder först. Jag antar att tidningen till prenumeranter distribueras från Baltikum eller Finland och då brukar det mesta kunna hända...
 

David W

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Understatment från DI:s krönikör

"Välj gärna Palmer Millésime Brut 2002, nr 7867 som kostar 254 kronor. Ett synnerligen lyckat vin med tanke på priset. Årgång 2002 är ett hyfsat år och vinet tål att lagras ytterligare några år."

Ja så skriver Charlotte Bengtsson som jobbar på Ward Wine och skriver krönikor i DI. De ska dock ha heder för att hon inte får rekommendera viner från Ward i sina krönikor.

/D
 

kayaker

Cyklist
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

David W skrev:
Årgång 2002 är ett hyfsat år
Det är till att ha höga krav på årgångarna i Champagne! Nå't ska hon väl ha höga krav på... ;D
 

Per Stade

Lege artis
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

David W skrev:
Understatment från DI:s krönikör

Ja så skriver Charlotte Bengtsson som jobbar på Ward Wine och
skriver krönikor i DI. De ska dock ha heder för att hon inte
får rekommendera viner från Ward i sina krönikor.

/D

Och du tror att de övriga skribenterna på DI inte påverkas
av att hon jobbar på Ward Wine?
 

David W

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Per Stade skrev:
Och du tror att de övriga skribenterna på DI inte påverkas
av att hon jobbar på Ward Wine?

Nej varför skulle de låta sig påverkas av att hon jobbar på Ward? Det är ju inte direkt så att de sitter på DI:s redaktion och skriver sina alster. Jag skulle tro att DI:s vinskribenter inte träffar varandra mer än vad de träffar andra inom den lilla vinankdammen.

D
 
Trådskapare
P

Pomerol

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Är det inte så att det snarare är en nackdel?

Hon kan knappast rekomendera sina egna viner... Och då återstår konkurenternas!

Minns ni när Fritiofsson rekomenderade sina egna i TV? Det var ju extra tydligt då de hade hans namn på etiketten.
 
Trådskapare
P

Pomerol

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

DN i Söndags: "Billigt vitt bättre än någonsin". Kronstam testar nya årgångar. Mestadels billiga viner.

Jag söker igenom artikeln efter Claude Val men utan resultat. Den har väl inte bytt årgång men den har ju bekymrat Kronstam tidigare. Han har ju nämnt vinet i tid och otid.

Faktum är att Kronstam inte nämnt vinet sedan 4 januari.

Intressant att det slumpar sig att Kronstam slutar skriva om vinet som han flitigt har återkommit till under flera år i ungefär samma veva som när vi på forumet uppmärksammar hans frenetiska intresse för det.

Jag vill inte förstora finewines.se roll men...
 

SUPRA

Bäst
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Pomerol skrev:
Intressant att det slumpar sig att Kronstam slutar skriva om vinet som han flitigt har återkommit till under flera år i ungefär samma veva som när vi på forumet uppmärksammar hans frenetiska intresse för det.

Jag har tänkt exakt samma tanke...

Dock tror jag att det möjligen har mer med att göra vad som kanske skickats in via mail, skrivits på DI.se kommentarer än här.
Men vem vet, säkert någon som tipsat honom om tråden. Inget annat kan ju ha dragit honom till det här forumet ;)
 

kayaker

Cyklist
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

SUPRA skrev:
Dock tror jag att det möjligen har mer med att göra vad som kanske skickats in via mail, skrivits på DI.se kommentarer än här.
Men vem vet, säkert någon som tipsat honom om tråden. Inget annat kan ju ha dragit honom till det här forumet ;)
Det dök väl upp på Flashback också? Där får det garanterat större genomslag.
Han verkar dock fortsätta i ungefär samma hjulspår med att rekommendera skräp...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Jo, men den tråden försvann snabbt tyvärr.

Det är inte möjligt att han dragit öronen åt sig, men han skulle väl aldrig nedlåta sig till att kommentera någonting sådant. Allra minst på ett forum på internet.
 
Trådskapare
P

Pomerol

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Krug skrev:
Det är inte möjligt att han dragit öronen åt sig, men han skulle väl aldrig nedlåta sig till att kommentera någonting sådant. Allra minst på ett forum på internet.

Självklart inte.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Nej, jag är helt oskyldig till det där.

Snygg avatar hade han dock...
 

Hans A-g

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Jag antar att de flesta på forumet varit med om sånt här.

Kom från Sthlm efter att på Carovin bl a provat Elio Altares nya årgångar. Mötte på tåget en gammal skolkamrat jag inte sett på länge, vi pratade lite om våra sysslor och jag sa att jag också pysslade en del med vin. "Jo det har jag hört", sa han, "jag tycker själv mycket om vin. Nyss drack jag ett som var väldigt gott, Claude Val, känner du till det?"
 

SUPRA

Bäst
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Jo, tack.

Jag har också smakat mina släktingars "fantastiska fyndviner".
 
Toppen