Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Gary Vaynerchuk, någon som kollat hans youtubeclip?

Magikern

Medlem
Fick intrycket av att han var väldigt oseriös först, fick intrycket av att han provar från nyöppnade flaskor och att han mest använder vinet för att skölja munnen med.

Känns dock som att han har bättre koll än vad man först trodde.

Tyvärr är de mesta jag sett honom prova svårt att få tag på i Sverige.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Gary Vaynerchuk, någon som kollat hans youtubeclip?

Magikern skrev:
Fick intrycket av att han var väldigt oseriös först, fick intrycket av att han provar från nyöppnade flaskor och att han mest använder vinet för att skölja munnen med.

Känns dock som att han har bättre koll än vad man först trodde.

Tyvärr är de mesta jag sett honom prova svårt att få tag på i Sverige.
Marknaden i staterna är ju ganska o-lik den i europa. Men du ska ju ha i å-tanke att de viner han testar är delvis för att marknadsföra just de vinerna som testas eftersom det är en internet-butik...
 

Adde

Medlem
SV: Gary Vaynerchuk, någon som kollat hans youtubeclip?

det är faktiskt rätt underhållande :)
han skall även ha lite kred för att han ofta provar viner dom inte själva säljer, men givetvis så handlar det om marknadsföring, men hur som så är det rätt kul att kolla på och jag brukar dra ett par avsnitt per kväll.
 

Adde

Medlem
SV: Gary Vaynerchuk, någon som kollat hans youtubeclip?

glömde säga att det är extremt amerikanskt och over the top.
 
Trådskapare
M

Magikern

Medlem
SV: Gary Vaynerchuk, någon som kollat hans youtubeclip?

Adde skrev:
glömde säga att det är extremt amerikanskt och over the top.

Onekligen, hans röst är tämligen irriterande också.

Tror dock att vinerna han druckit i regel har öppnat sig fullständigt när han provar dem, trodde först att han alltid provade från nyöppnade flaskor. I likhet med många andra är han på tok för stressig när han smakar vinet dock.

Alla vinprovare borde veta väl veta att cirka en halvminut i munnen och att långsamt smaka av de med alla delar av tungan krävs för att man skall få en riktig uppfattning om vinet.

Kanske bara för mig som detta känns självklart. :p
 
Toppen