Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Gaston Vinbar

@gastonvin är en av de nya tillskotten på vinscenen kring Gamla Stan/Slussen och inte ett dåligt tillskott. Med fokus på mindre odlare (naturligtvis med kvalité), modernt stuk på inredningen och lite högre volym så fyller det för mig hålet mellan Eriks Vinbar, Tweed med Djuret och Pastis. Svårt att tänka mig att jag inte kan få en trevlig vinkväll med dessa alternativ inom kort avstånd.

2013-03-16-22-06-48.jpg

Snygga dryckesunderlägg

Gaston så finns menyn från The Flying Elk tillgänglig vilket verkar garantera en stabil mat. Har ännu inte ätit på The Flying Elk men om jag ska döma av snacksen jag åt igår så blir mitt besök nästa vecka något riktigt bra att se fram emot.

Engelsk cheddar gougères. Krämigt, luftigt, lagom storlek, smälter i munnen. Perfekt tillbehör till en champagne

Mandelpotatischips med tryffeldipp. Chips är gott, speciellt med en dipp på tryffel. Slår de flesta dippsåserna du kan köpa på ICA :)

Fattiga riddare med tryffel, parmesan och balsamvinäger
. Har inget med gamla tiders fattiga riddare att göra. Gillar man inte chips med vinäger så gillar man inte det här, vilket gäller för undertecknad. Det är absolut inget fel på konsistens eller råvaror men det är helt enkelt inte min smak.

Tryfferad macaroni & cheese Krämig, matig. Ett antal ostar som smält samman till en större smakupplevelse. Serveras i små portioner och det är precis lagom.

Till ovanstående dracks primärt en 2008 Ulysse Collin Les Maillons Senast provad på vininfernot i höstas. Kan inte finna vilket degdatum den flaskan hade, men det här vinet känns aningen mer slutet. Ett vin som behöver tid men redan idag levererar det en skön doft och smakupplevelse. Mycket röda bär, torkat frukt, söta russin och apelsin. Mycket koncentrerad smak som är friskt, syrlig med ett lång eftersmak. Eken känns men stör inte på något sätt utan är bra integrerad. Behöver värme, servera inte för kallt.

Blev en hel del andra smakprover också samt ett besök på Erik och Tweed. Det som skulle blivit en kort kväll blev betydligt längre. Gaston Vinbar får nog fler besök av mig, det är helt klart
 

Keen

slan
SV: Gaston Vinbar

Jag var inne en sväng i fredags. Sprang på Caviste utanför och blev insliten på väg till Flying Elk. Fick en Pierre-Yves Colin Morey vit bourgogne av något slag, gott. Måste nog försöka köpa på mig lite sådant.

Kommer nog hänga där en del framöver. Agrell och Lundberg är ju ett bra team, samt trevliga bägge två.
 
Trådskapare
A
SV: Gaston Vinbar

Keen skrev:
Jag var inne en sväng i fredags. Sprang på Caviste utanför och blev insliten på väg till Flying Elk. Fick en Pierre-Yves Colin Morey vit bourgogne av något slag, gott. Måste nog försöka köpa på mig lite sådant.

Kommer nog hänga där en del framöver. Agrell och Lundberg är ju ett bra team, samt trevliga bägge två.

Riktigt bra team och en bra bar, ligger perfekt placerad mellan Djuret/Tweed och Eriks. Förut var det så långt avstånd att ta i ett sträck :D
 
Toppen