Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Gin!

CH

Medlem
SV: Gin!

Krug skrev:
Mmmm, Millers!

Den hade jag helt glömt! Man kanske skulle ta sig en liten stänkare gin vid tillfälle! Nu belv jag lite sugen igen (efter att ha druckit hemska kvantiteter GT i helgen), men det får vänta ett tag!

Hur går det egentligen med din vita period? håller med 88an som tycker du dricker mer än någonsin.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Gin!

Krug skrev:
Mmmm, Millers!

Den hade jag helt glömt! Man kanske skulle ta sig en liten stänkare gin vid tillfälle! Nu belv jag lite sugen igen (efter att ha druckit hemska kvantiteter GT i helgen), men det får vänta ett tag!

Underbar gin, jag tror det är den bästa jag druckit hittills, också jävligt god att bara dricka som den är helt utan is, twist, tonic...drack den som den var och med tonic igår, måste testa den med apelsinjuice vid tillfälle, gin and juice är ju oslagbart gott! :)
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Gin!

Nyförälskad som jag är i Miller´s så blev jag såklart tvungen att köpa Westbourne Strength också, otroligt trevlig, och att den är dryga 45% stark är knappt kännbart.
 

Öhman

Medlem
SV: Gin!

Är definitivt ingen ginälskare...MEN!

La vantarna på DANICA Gin från Braunsteins Bryggeri & Destilleri i Køge (Danmarks enda fristående destilleri).
Fantastiskt, ren, elegant och välbalanserad med ganska mycket citrustoner. Strålande bra! Drack den straight.
 
SV: Gin!

Provade engång i England en gin från Shettlandsöarna.
Helt makalöst bra!
Drack den t om helt rent utan ngt annat, ej ens is.
Kommer dock inte ihåg vad det hette. Skall undersöka lite.
 

Krisman

Medlem
SV: Gin!

Apprå på gin, hur gillar ni er drajja? Jag tar den gärna torr som satan eller dirty. En annan sak jag uppskattar är barstars som vet hur man bränner av den.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Gin!

Krisman skrev:
Apprå på gin, hur gillar ni er drajja? Jag tar den gärna torr som satan eller dirty. En annan sak jag uppskattar är barstars som vet hur man bränner av den.

Du menar inte mixologists?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Gin!

Han skrev Barstars, ett uttryck som jag aldrig hört tidigare men som går helt i kapp med bartenders oerhörda stjärnkomplex. De tror att de är guds gåva till mänskligheten. Det seaste uttrycket för detta är att de inte kängre är bartenders. De är mixologists. Det låter tydligen finare.

I grund och botten är de samma efterblivna och osäkra individer som ständigt söker bekräftelse


Helvete vad jag är bakis.
 

Keen

slan
SV: Gin!

Nu ska här köpas gin till helgen för att göra drajja på (främst).

Om jag lägger en beställning på en No.10 eller en Millers idag kommer den att hinna fram? Som backup blir det nog Plymouth.
 

Pomerol

Medlem
SV: Gin!

Keen skrev:
Nu ska här köpas gin till helgen för att göra drajja på (främst).

Om jag lägger en beställning på en No.10 eller en Millers idag kommer den att hinna fram? Som backup blir det nog Plymouth.

Och med en sådan backup behöver man ju inte vara orolig att inte drajjan ska hålla måttet. Passar med sin uttalde citrus- och pomeranskaraktär nästan ännu bättren till en GT där man är ganska snål med just T.

Annars är ju Hendricks ett säkert kort även om jag tycker det saknar lite av den citruskaraktär som jag uppskattar med Plymouth.
 

Keen

slan
SV: Gin!

Pomerol skrev:
Och med en sådan backup behöver man ju inte vara orolig att inte drajjan ska hålla måttet. Passar med sin uttalde citrus- och pomeranskaraktär nästan ännu bättren till en GT där man är ganska snål med just T.

Annars är ju Hendricks ett säkert kort även om jag tycker det saknar lite av den citruskaraktär som jag uppskattar med Plymouth.


Håller faktiskt med där, har tyckt att Plymouth funkar bättre i GT än i drajja.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Gin!

Plymouth är ju den klassiska drajjaginen, Tanqueray 10 tycker jag är för söt och citrusig för att köra i en så elegant drink. Den föredrar jag i en gt eller bara med massor av is och eventuellt lite soda.

Men det är ju bara jag.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Gin!

Keen skrev:
Nu ska här köpas gin till helgen för att göra drajja på (främst).

Om jag lägger en beställning på en No.10 eller en Millers idag kommer den att hinna fram? Som backup blir det nog Plymouth.

Min favorit som drajja är No.10, men i alla andra sammanhang, tex en gin med twist, gt, gin & juice eller bara som den är så är Millers överlägset bäst. Mmmm....Millers.... ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Gin!

Keen skrev:
Vafan! Kan ni enas om ett svar! ;D

jaja, det är väl bara att testa gissar jag!

Eller så skaffar du nog med livserfarenhet för att bilda dig en egen uppfattning! ;D
 
Toppen