Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Glasdörrar till vinkällare

Melker

Medlem
Hej.
Jag letar efter glasdörr (rökig/mörk) till min vinkällare. Är det någon som vet var detta kan tänkas finnas. Söker då inte efter glasfirmor som gör spec. mått... Väggarna görs efter dörrens mått...
//Melker
 

anders

Medlem
SV: Glasdörrar till vinkällare

Du borde kunna kontakta en glasmästare så kan han säkert hjälpa dig. Vad du behöver är härdat glas (tror jag det heter) av typen du hittar i skjutpartier, glas som inte faller i småsmulor på golvet om det går sönder. Du behöver också tätningsmöjligheter runt dörren för isoleringen. Notera att härdat glas kan inte kan skäras till i efterhand utan måttet du beställer är måttet som måste användas.

Alltså: en bastudörr är väl vad du söker...? Kan du i så fall köpa på större byggvaruhus.
 

CH

Medlem
SV: Glasdörrar till vinkällare

anders skrev:
Vad du behöver är härdat glas (tror jag det heter) av typen du hittar i skjutpartier, glas som inte faller i småsmulor på golvet om det går sönder.

Det är ju härdat glas som faller i småbitar när det går sönder tillskillnad från vanligt icke tempererat/härdat som blir till lång skärvor. Tror du menar laminerat glas.
 

anders

Medlem
SV: Glasdörrar till vinkällare

CH skrev:
Det är ju härdat glas som faller i småbitar när det går sönder tillskillnad från vanligt icke tempererat/härdat som blir till lång skärvor. Tror du menar laminerat glas.

Jag har inte en aning... Men det du säger verkar logiskt...
 

Per Stade

Lege artis
SV: Glasdörrar till vinkällare

Melker skrev:
Hej.
Jag letar efter glasdörr (rökig/mörk) till min vinkällare. Är det någon som vet var detta kan tänkas finnas. Söker då inte efter glasfirmor som gör spec. mått... Väggarna görs efter dörrens mått...
//Melker

Personligen skulle jag hellre leta efter en ståldörr ;)
 
Trådskapare
M

Melker

Medlem
SV: Glasdörrar till vinkällare

tackar. Bastu dörr ev. Vill ha en tät glasdörr, för det är snyggast helt enkelt....
 
Trådskapare
M

Melker

Medlem
SV: Glasdörrar till vinkällare

----> Referee
Mycket tack. Precis vad jag letar efter....
 
Toppen