Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

"Godkänd krog" i Stockholm

Sjödin

Joråsåatt...
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Jag försökte få bord på Divino men det var kört. Dock kom jag att tänka på 19 Glas som jag läst om här vid ett tidigare tillfälle, och där fick vi napp.
19 Glas var bra!! Inget extraordinärt, inga superupplevelser, inga jätteportioner. Men det var enkelt, vällagat, gott och riktigt trevligt.
En femhunking för 5 rätter får väl anses som rätt okej. Totalt med viner landade notan på 1700.
Det trista var att min förkylning helt fuckat upp doft- och smaklökar men... vad gör man..

Till förrätterna (kräftsallad + rödbetscarpaccio m chevre) drack vi ett GREKISKT vitt. Gott som fan. Trodde inte grekerna kunde göra vin men...
Till anklåren, pinne från borgougne (producent förträngd), inget extraordinärt, druvtypiskt å bra. Lite varm till en början men den trevliga servitören svalade raskt ner den.
Till osten och chokladen drack vi däremot ett jävligt gott rött vin, Chateau d'Arlay. http://www.arlay.com/affiche.asp?arbo=2&num=57
Jag skulle gärna ha ett par pavor av den här liggandes....
 

J.S.

Medlem
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Sjödin skrev:
Jag försökte få bord på Divino men det var kört. Dock kom jag att tänka på 19 Glas som jag läst om här vid ett tidigare tillfälle, och där fick vi napp.
19 Glas var bra!! Inget extraordinärt, inga superupplevelser, inga jätteportioner. Men det var enkelt, vällagat, gott och riktigt trevligt.
En femhunking för 5 rätter får väl anses som rätt okej. Totalt med viner landade notan på 1700.
Det trista var att min förkylning helt fuckat upp doft- och smaklökar men... vad gör man..

Till förrätterna (kräftsallad + rödbetscarpaccio m chevre) drack vi ett GREKISKT vitt. Gott som fan. Trodde inte grekerna kunde göra vin men...
Till anklåren, pinne från borgougne (producent förträngd), inget extraordinärt, druvtypiskt å bra. Lite varm till en början men den trevliga servitören svalade raskt ner den.
Till osten och chokladen drack vi däremot ett jävligt gott rött vin, Chateau d'Arlay. http://www.arlay.com/affiche.asp?arbo=2&num=57
Jag skulle gärna ha ett par pavor av den här liggandes....

Jag provade Chateau d'Arlay på franska vindagen och håller med om att den är riktigt bra. Jag har för mig att det var hos Winetrade som vi provade den, tror dock bara den finns i deras restaurangsortiment, men det går nog att köpa några flaskor ändå :)
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Nån som varit på Le Rouge nyligen?

Tänkte gå dit i början på Dec.

Söker ett ställe där man kan käka sakta och säkert, och sitta och snacka hyfsat ostört och inte för gapigt.
Sist var vi på Prinsen.
 

Elvis

Medlem
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Jag åt den bästa Biff Rydberg jag ätit på restaurang härom dagen och det var på PA & Co. Jag äter ofta ute och börjar mer och mer få upp ögonen för PA & Co. Jag tycker att det blivit ett lyft där senaste året. Service och miljö har alltid varit bra, men det känns som om maten blivit ett snäpp vassare.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Käkade på Sjögräs.

Bra mat som vanligt, men vi hade en sen tid 21:30 som utan ursäkt eller förklaring blev bord vid 22:00.

Det kändes som att en del av servicen lades ner ungefär då, men maten var mycket god. Kan verkligen rekommendera rådjuret.

Vinrekommendationerna var långt ifrån lika bra som sist. :-[
 
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Blev lite omplanerat på nyår pga sjukdom så nu kommer jag och flickvännen gå på Le Rouge (inte så lätt att få bord 3 dagar innan nyår).

Någon som varit där nyligen? Det är ju en färdig meny till nyår men tänkte höra om någon har lite koll på viner etc där.
 

Bubblaren

Medlem
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

shorepower skrev:
Blev lite omplanerat på nyår pga sjukdom så nu kommer jag och flickvännen gå på Le Rouge (inte så lätt att få bord 3 dagar innan nyår).

Någon som varit där nyligen? Det är ju en färdig meny till nyår men tänkte höra om någon har lite koll på viner etc där.


Läckert! Tror ni får en riktigt bra middag. Kolla med Arvid om han råkar ha ngt tips om vad vinkällaren kan ha (allt finns inte på vinlistan).

Fasiken, är riktigt avundsfrisk på er som skall få nyårsmiddag där.
 
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Bubblaren skrev:
Läckert! Tror ni får en riktigt bra middag. Kolla med Arvid om han råkar ha ngt tips om vad vinkällaren kan ha (allt finns inte på vinlistan).

Fasiken, är riktigt avundsfrisk på er som skall få nyårsmiddag där.

Tack för tipset. Det ska jag göra. Ha ett gott nytt år.
 

Arvid

Medlem
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Jag har inte varit på Le Rouge på nästan ett år, så jag har inte riktigt koll på källaren! De har dessutom ändrat koncept en hel del sedan jag var där, men helt klart till det bättre (mer opretentiöst) låter det som. Det kanske finns någon rolig champagne kvar, Leclapart, Prevost, gammal Diebolt-Vallois eller så... Niklas som sommelierar där brukar annars vara stark på Spanien och Österrike.
 
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Arvid skrev:
Jag har inte varit på Le Rouge på nästan ett år, så jag har inte riktigt koll på källaren! De har dessutom ändrat koncept en hel del sedan jag var där, men helt klart till det bättre (mer opretentiöst) låter det som. Det kanske finns någon rolig champagne kvar, Leclapart, Prevost, gammal Diebolt-Vallois eller så... Niklas som sommelierar där brukar annars vara stark på Spanien och Österrike.
Tack, får kolla med honom på plats då. Är ju inte direkt en lysande stjärna på något utanför Champagne så det får bli mycket hjälp :)
 

Elvis

Medlem
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Arvid skrev:
De har dessutom ändrat koncept en hel del sedan jag var där

Jag har inte heller varit där på ett år, så jag kanske var ute och cyklade med mitt inlägg. De hade riktigt bra champagner när jag var där senast.
 

Jos

Medlem
SV: "Godkänd krog" i Stockholm

Jag tänkte precis boka bord på Djuret men det visade sig vara ganska fullt. Sjukt trött snubbe som svarade också så jag gav upp efter att ha frågat ang. dagen innan och dagen efter min ursprungligen önskade dag. Varför komma med förslag på andra dagar när man har bord när man kan låta kunden försöka dra ur allt ur en istället...?
 
Toppen