Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Göteborg med omnejd

Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Sjödin skrev:
I Göteborg? Nej fan... I Västra Bodarne och Dalsjöfors. Riktiga metropoler! Jag drack alkoholfritt "mousserande jorgubbsvin" och BiB... ;D

Dalsjöfors? dra åt h-e. Då var du långt ute i skogen.
 

chambertin

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

CH,

Har du kollat med La Cuvée hur deras källare är ?
Prismässigt verkar det ju vara ok och access med eget nyckelkort dygnet runt m.m

http://www.lacuvee.se/vinkallare.4.7253 ... 07629.html

Mmmmm... ! Orange stolar !
Vinprovningsrum.jpg



Vinfack+1.jpg
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

chambertin skrev:
CH,

Har du kollat med La Cuvée hur deras källare är ?
Prismässigt verkar det ju vara ok och access med eget nyckelkort dygnet runt m.m

http://www.lacuvee.se/vinkallare.4.7253 ... 07629.html

Mmmmm... ! Orange stolar !

Jepp.

Om man bara ska förvara sina flaskor/lådor någonstans så hade det nog funkat. Jag tyckte visserligen att det ligger lite avsides och att det var aningen varmt i källaren.
Det finns ett provningsrum men det var inte mycket att hurra för trots väldigt vackra stolar. Finns inga glas eller toalett att tillgå eller snarare det fanns inte då jag var där för ca 6 månader. Sedan är deras rutiner med larmet ganska jobbiga. Larmet är bara avaktiverat i 30 minuter så planerar man att vara där längre än det så måste man springa och larma av varje halvtimme.
Det går visserligen att förlänga den tiden till max 2 timmar om man meddelar dem 1 dygn i förväg.

Jag trodde också att festlokalen som det pratas om låg i anslutning och att man kunde nyttja den som man vill men det var bara att glömma. Den låg i samma hus men hade en helt annan ingång och man var tvungen att hyra den för att få vara där.
 
Toppen