Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Grappe

CH

Medlem
Två frågor gällande Grappe.
Hur är öppettiderna under semestern och finns det någon gräns på hur många gäster en medlem får ta med sig ner under en sittning?

Orsaken till frågorna är att där jag lagrar just nu stänger ner sin verksamhet under sommaren så jag har ingen möjlighet att hämta flaskor under den tiden eller chans att nyttja deras lokaler trots att jag kommer att få betala fullpris för den månaden och är man ett sällskap större än 6 personer vill de att man ska hyra ett helt rum vilket man får betala för (1400+ beroende på vilket rum man bokar).
 

Krug88

Medlem
SV: Grappe

CH skrev:
Två frågor gällande Grappe.
Hur är öppettiderna under semestern och finns det någon gräns på hur många gäster en medlem får ta med sig ner under en sittning?

Orsaken till frågorna är att där jag lagrar just nu stänger ner sin verksamhet under sommaren så jag har ingen möjlighet att hämta flaskor under den tiden eller chans att nyttja deras lokaler trots att jag kommer att få betala fullpris för den månaden och är man ett sällskap större än 6 personer vill de att man ska hyra ett helt rum vilket man får betala för (1400+ beroende på vilket rum man bokar).
Under juli har de öppet onsdagar mellan 15-18.
8 pers kan man vara i samma sällskap där nere.
Annars får man sitta uppe, men det kostar inget extra...
 

Bubblaren

Medlem
SV: Grappe

CH skrev:
Två frågor gällande Grappe.
Hur är öppettiderna under semestern och finns det någon gräns på hur många gäster en medlem får ta med sig ner under en sittning?

Orsaken till frågorna är att där jag lagrar just nu stänger ner sin verksamhet under sommaren så jag har ingen möjlighet att hämta flaskor under den tiden eller chans att nyttja deras lokaler trots att jag kommer att få betala fullpris för den månaden och är man ett sällskap större än 6 personer vill de att man ska hyra ett helt rum vilket man får betala för (1400+ beroende på vilket rum man bokar).

Nyfiken fråga: Fanns den infon med när du skrev kontraktet med dem?
I min värld låter det märkligt att man inte ska komma åt sin egendom under ett antal veckor. Hur lång tid rör det sig om?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Grappe

Bubblaren skrev:
Nyfiken fråga: Fanns den infon med när du skrev kontraktet med dem?
I min värld låter det märkligt att man inte ska komma åt sin egendom under ett antal veckor. Hur lång tid rör det sig om?

Det är lite lurigt det där faktiskt. När jag skrev kontraktet så var det sagt att man skulle ha tillgång till källaren dygnet runt med eget nyckelkort och kod men att de hade inte hade fått de nya låsen ännu så någon diskussion om öppettider runt semestern var det knappast tal om då. Jag skulle få nyckelkort & kod så fort de nya låsen anlände vilket skulle vara inom någon vecka eller så. Någon månad senare visade det sig att dygnet runt tillträde inte var möjligt ur försäkringssynpunkt så det blev till att leva med deras öppettider istället till min stora förtret.

Att det skulle stängas under sommaren fick jag reda på av en slump när jag var i källaren en kväll men vilka veckor det skulle röra sig om var inte klart då och det har fortfarande inte gått ut någon information officiellt som informerar om att det är stängt och under vilka veckor det gäller.

Lägger man sedan till att de inte uppfyllt sina löften om vilka glas som skulle köpas in (Orrefors difference flöjtar och stora delar av Riedel Vinum serien) och under vilka förhållanden som flaskorna skulle lagras (14 grader och 65-75% fuktighet mot dagens 16 grader och max 60% fuktighet) så kan man kanske förstå att jag inte är helt nöjd med utförandet av deras åtaganden och att det letas efter bättre alternativ för tillfället.


Krug88 skrev:
Flytta till en större stad CH...

En flytt till Stockholm och placering av flaskor på Grappe är faktiskt ett av alternativen som jag överväger eftersom mitt kontrakt på jobbet går ut om en vecka och det ser inte alltför ljust ut med en förlängning av det just nu.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Grappe

Det var just det där med nyckelkorten jag hade ett vagt minne av. Tyckte "din" vinkällare lät så trevlig när du berättade om den så jag lusläste allt för att kunna tipsa mina GBG-vänner om stället. Sedan höll jag lite på mitt tipsande då jag vid mitt besök med dig i vinkällaren upplevde den allt för varm.

Vet inte om du vill ha förslag på vad du ska göra, antar du nog tänker lite lika - be dem att snarast presentera tiden för det är stängt. Om det känns orimligt så säg dem att du räknat med tillträde medels egen nyckel samt att ditt behov är att komma åt ditt fack under den tid de angett. Sen ställer du den enkla frågan -"Hur löser NI att jag kan hämta viner enligt mina behov?"

Lusläs dessutom kontraktet! Kolla om de har belägg för att stänga er ute från er egendom. :p
 

Krug88

Medlem
SV: Grappe

CH skrev:
En flytt till Stockholm och placering av flaskor på Grappe är faktiskt ett av alternativen som jag överväger eftersom mitt kontrakt på jobbet går ut om en vecka och det ser inte alltför ljust ut med en förlängning av det just nu.
Då får vi väl börja med att skicka dig på språkkurs så du kan göra dig förstådd här!
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Grappe

Krug88 skrev:
Då får vi väl börja med att skicka dig på språkkurs så du kan göra dig förstådd här!

:D
Ja en språk kurs kanske hade varit något för dryg är jag ju redan och någon tal om kurs i vett & etikett kan det väll knappast bli tal om eftersom de släpper i Krug.
 
Toppen