Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Grattis Kina!

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Utveckla, please!
Slå på stora trumman, nu kommer det superexklusiva, grattis Kina – som naturligtvis är marknaden för detta vin. Det blir ju en Dressmaneffekt av detta. Nytt vin = ny butik.
 

Jos

Medlem
Men oavsett, vinet verkar ju vara seriöst. Seriös vinmakare och Jancis mfl verkar ju vara imponerade så det är väl bara kul att de försöker göra ett seriöst vin i Kina? Visst, bortåt 3 000 spänn men det tar ju alla förstacru i Bdx också, - minst.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Vidhåller att det är fånigt. 3000 spänn, storyn med fyra timmar grusväg. Fånigt. Fånig marknadsföring och fåniga människor som köper. Visst, självklart förstår jag grejen. Men syftet i det här fallet är inte att skapa ett nytt första cru som i Bordeaux. Syftet är bara att sälja någonting dyrt till överpris till folk som vill betala. Vilket ju i mångt och mycket är LVMHs affärsidé. Irriterar mig på det något kopiöst. jag irriterade mig å andra sidan på Clos d'Ambonnay när den kom också. Är nog fortfarande irriterad på den när jag tänker efter.
 

Jos

Medlem
...efter några hundra år av historik av att ha varit etablerade som några av världens bästa producenter. :)
Ah, historisk prestation som garant för framtida? Eller var det just pris som gav dem den klassificering de har idag? :)
 

magnum

Epernay, Frankrike
Vidhåller att det är fånigt. 3000 spänn, storyn med fyra timmar grusväg. Fånigt. Fånig marknadsföring och fåniga människor som köper. Visst, självklart förstår jag grejen. Men syftet i det här fallet är inte att skapa ett nytt första cru som i Bordeaux. Syftet är bara att sälja någonting dyrt till överpris till folk som vill betala. Vilket ju i mångt och mycket är LVMHs affärsidé. Irriterar mig på det något kopiöst. jag irriterade mig å andra sidan på Clos d'Ambonnay när den kom också. Är nog fortfarande irriterad på den när jag tänker efter.
Får intrycket av att du är irriterad
 
Toppen