Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Grattis Svennar! Rätta er i ledet, våga omfamna din sydlänska själ!

Jos

Medlem
SV: Grattis Svennar! Rätta er i ledet, våga omfamna din sydlänska själ!

Haha... lagade mat med min far igår och av någon anledning började vi prata om spiskummin som var en av de få kryddor inkl. koriander som vi båda hade grymt svårt för..

Men va fan, i tacopajen kanske den gör underverk!? ;D
 

Pomerol

Medlem
SV: Grattis Svennar! Rätta er i ledet, våga omfamna din sydlänska själ!

Inte bara fredagsmys, läs Sten-Stures kommentar från Aftonbladet och du får en unik inblick hur inspirerande och kul hans liv är.

stensture, 40 år, Igår 11:52
våran familj har ätit tacos nästan varje lördag sedan 17 år tillbaks,det är en lördagstradition som man inte bryter i första taget


Jag tar för givet att familjen endast dricker Cola, och då inte Coca-Cola utan Apotekarens, Coop Extra eller Willys Finaste... Men vad dricker de till tacosen när det vankas fest? Vad dricker de när Bengt fyller tio år och de har kalas med mormor? Kanske JP Chenet, eftersom den har så kul flaska? Eller kanske Gredos, det är ju så praktist? Eller varför inte någon Riojas med guldig ståltråd på?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Grattis Svennar! Rätta er i ledet, våga omfamna din sydlänska själ!

Jos skrev:
Haha... lagade mat med min far igår och av någon anledning började vi prata om spiskummin som var en av de få kryddor inkl. koriander som vi båda hade grymt svårt för..

Men va fan, i tacopajen kanske den gör underverk!? ;D

+1

en av få saker jag har svårt för i snaps är när den smakar för mycket kummin.
 

Arvid

Medlem
SV: Grattis Svennar! Rätta er i ledet, våga omfamna din sydlänska själ!

Mysonoxen skrev:
+1

en av få saker jag har svårt för i snaps är när den smakar för mycket kummin.

Sen är det ju en jäkla skillnad på kummin och spiskummin. Duh! ;)
 
Toppen