Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Gud välsigne fransmännen!

anders

Medlem
SV: Gud välsigne fransmännen!

Skulle tro att man tar fram modellerna i Renault på samma sätt. Inte undra på att de behöver statsstöd...
 
SV: Gud välsigne fransmännen!

God bless France! Nynnar på Marseljäsen.

De ni, amerikaner. Det är inte enbart ert kära USA som är välsignat.

Nej, ärligt talat, fransmännen är som alla vet riktigt grymma på vin, och även bra på en hel del annat vad gäller kultur.
 

kayaker

Cyklist
SV: Gud välsigne fransmännen!

vintjej skrev:
Trodde tråden handlade om fransMÄN?
Nope, fransyskor...
fransyska_1.jpg&w=470&ne=0
 
SV: Gud välsigne fransmännen!

Jos skrev:
Ja verkligen! Och vilket vackert språk! Kolla, förlåt lyssna mena jag, särskillt vid 1:40, - fantastiskt!

http://www.youtube.com/watch?v=xg89Tfgb ... playnext=1
Ja, vackert språk, och ja, mycket snygg är hon. Kan dock ingen franska så jag förstår ingenting.

Pomerol skrev:
Varför blicka mot Frankrike när vi har vårt på hemmaplan? Kolla 1,43.

http://www.youtube.com/watch?v=8rKyL8Utqow
Inte mycket jämfört med hon som Jos länkade till (no offense meant), men jag antar att det var halvt på skämt. Jag är inte heller skeptiker till den global uppvärmningen, så hon vinner inga poäng hos mig med budskapet.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Gud välsigne fransmännen!

Det finns inget fint, rent och heligt som ni inte kan förvanska era barbarer!

Den här fina tråden exempelvis :)
 

Pomerol

Medlem
SV: Gud välsigne fransmännen!

Darth Angelus skrev:
Inte mycket jämfört med hon som Jos länkade till (no offense meant), men jag antar att det var halvt på skämt. Jag är inte heller skeptiker till den global uppvärmningen, så hon vinner inga poäng hos mig med budskapet.

Halvt på skämt? Tro mig, det var helt och hållet på skämt. Jag tror inte jag skulle uppfatta fru Höglund som attraktiv ens efter en BIB Gredos.
 

SUPRA

Bäst
SV: Gud välsigne fransmännen!

slettet

"This video or group may contain content that is inappropriate for some users, as flagged by YouTube's user community."

Heja Frankrike, fick titta lite iaf. Borde flytta tillbaka.
 
SV: Gud välsigne fransmännen!

Pomerol skrev:
Halvt på skämt? Tro mig, det var helt och hållet på skämt. Jag tror inte jag skulle uppfatta fru Höglund som attraktiv ens efter en BIB Gredos.
;D Jo, jag instämmer självfallet, och nog insåg jag att det var skämt. Hon tillhör inte en kategori av kvinnor som på långa vägar kan uppfattas som attraktiva. Möjligtvis av troll av det manliga könet, om sådana hade funnits.
 

Öhman

Medlem
SV: Gud välsigne fransmännen!

Detta måste väl platsa ivdenna tråd:

Den franske ministern Eric Besson yttrade följande när han tillfrågades om det förslagna förbudet mot vinreklam på internet;
"French wines are so great they do not need to be advertised"

Som de säger - vem behöver fiender?

(snott och hjälpligt översatt från Decanter)
 
Toppen