Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Handla hos Il quadrifogliostore

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Denna handlar bör AKTAS för vid närmare eftertanke. Vid 2 leveranser har de skickat fel varor, och utan kompensation!
Köpte 6 stycken flaskor Dom Perignon Luminous 2008 från dem och mottog 5 st Luminous och en 2010.
Mailade tillbaka till dem och de lovade att skicka den sista 2008.an då det kom 6 stycken ytterligare till deras butik.
Han frågade då om jag ville skicka tillbaka 2010.an eller betala lite mindre för att behålla den.
När sedan nästa leverans kom så dök det åtminstone upp Luminous + att jag köpte de ytterligare 4 sista flaskorna av vad jag trodde var Luminous 2008 men till min förvåning idag så var det 5 flaskor 2010....
Så inte nog med att de två gånger skickade fel årgång, nu betalade jag även 180 EUR/fl för 2010 vintage.
Mailade ett värdigt mail idag trots att köpen var gjorda i November. Detta var svaret jag fick från denne individ.
Screenshot 2021-02-09 at 17.55.08.png
 

JonasBo

Medlem
Denna handlar bör AKTAS för vid närmare eftertanke. Vid 2 leveranser har de skickat fel varor, och utan kompensation!
Köpte 6 stycken flaskor Dom Perignon Luminous 2008 från dem och mottog 5 st Luminous och en 2010.
Mailade tillbaka till dem och de lovade att skicka den sista 2008.an då det kom 6 stycken ytterligare till deras butik.
Han frågade då om jag ville skicka tillbaka 2010.an eller betala lite mindre för att behålla den.
När sedan nästa leverans kom så dök det åtminstone upp Luminous + att jag köpte de ytterligare 4 sista flaskorna av vad jag trodde var Luminous 2008 men till min förvåning idag så var det 5 flaskor 2010....
Så inte nog med att de två gånger skickade fel årgång, nu betalade jag även 180 EUR/fl för 2010 vintage.
Mailade ett värdigt mail idag trots att köpen var gjorda i November. Detta var svaret jag fick från denne individ.
Visa bifogad bild 22205
Trist med dina upplevelser. Kan inte annat än beklaga.

Mina leveranser har gått som tåget och har inte hört annat än gott från bekanta som beställt från dem.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Trist med dina upplevelser. Kan inte annat än beklaga.

Mina leveranser har gått som tåget och har inte hört annat än gott från bekanta som beställt från dem.
Allt går fint tills det inte går fint längre. Och det är oftast där de bra handlarna skiljer sig från de sämre.
Spenderade ca €1500 på en månad, och att inte ta en sådan kund på större allvar är synd för dem.
De vet ju aldrig vilken chain reaction de startar, och vilken försäljning som kan gå förlorad idag med tanke dagens sociala medier...
Nu nöjer jag mig med att skriva ett varningens finger här på forumet så ni slipper råka ut för samma sak.

Men ett svar uteblev då jag påpekade att han inte ens kunde skriva en ursäkt om att fel årgång skickats för nästan €800.
 

Jos

Medlem
Denna handlar bör AKTAS för vid närmare eftertanke. Vid 2 leveranser har de skickat fel varor, och utan kompensation!
Köpte 6 stycken flaskor Dom Perignon Luminous 2008 från dem och mottog 5 st Luminous och en 2010.
Mailade tillbaka till dem och de lovade att skicka den sista 2008.an då det kom 6 stycken ytterligare till deras butik.
Han frågade då om jag ville skicka tillbaka 2010.an eller betala lite mindre för att behålla den.
När sedan nästa leverans kom så dök det åtminstone upp Luminous + att jag köpte de ytterligare 4 sista flaskorna av vad jag trodde var Luminous 2008 men till min förvåning idag så var det 5 flaskor 2010....
Så inte nog med att de två gånger skickade fel årgång, nu betalade jag även 180 EUR/fl för 2010 vintage.
Mailade ett värdigt mail idag trots att köpen var gjorda i November. Detta var svaret jag fick från denne individ.
Visa bifogad bild 22205
Men du kollade alltså inte vilket vin du fick förrän 3 månader senare? Från en handlare som du hade fått fel av tidigare dessutom?
 

Thirsty

Smygnykterist
Alltid bra att checka brutna förpackningar. Systembolaget körde en blåsning och skickade med en tomkartong Winston 08 i den brutna lådan. Uppmärksamades först hemma. Löste sig dock efter diverse turer med pengarna tillbaka.
 
Toppen