Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Har DI släppt Röttorp?

SUPRA

Bäst
Det finns i och för sig ingen förklaring, men det verkar som om Dagens Industri droppat Röttorp.

Dåligt beslut tycker jag, men det kanske tål att diskuteras?


http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\01\08\318341&sectionid=Vin
"Fotnot: Charlotte Bengtsson är vinimportör på Ward Wines. I egenskap av vinkrönikör på di.se kommer hon dock aldrig att rekommendera viner från Ward Wines."



NEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!

"Claude Val Rouge är ett fyndvin från södra Frankrike..."
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Har DI släppt Röttorp?

En blir tydligen två:

"Di.se:s andra nya vinexpert, sommelier Mario Moroni, lämnar sina första tips nästkommande torsdag"

Who is? ???

Anar jag en strategi med "lågpristipsare" och en vinexpert för "källarvinerna"?
 

Keen

slan
SV: Har DI släppt Röttorp?

SUPRA skrev:
En blir tydligen två:

"Di.se:s andra nya vinexpert, sommelier Mario Moroni, lämnar sina första tips nästkommande torsdag"

Who is? ???

Anar jag en strategi med "lågpristipsare" och en vinexpert för "källarvinerna"?

Efternamnet lämnar ju lite att önska ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Har DI släppt Röttorp?

SUPRA skrev:
En blir tydligen två:

"Di.se:s andra nya vinexpert, sommelier Mario Moroni, lämnar sina första tips nästkommande torsdag"

Who is? ???

Anar jag en strategi med "lågpristipsare" och en vinexpert för "källarvinerna"?
Mario är sommelier på Pontus, var tidigare chefssommelier på Pontus in the green house.
Han är bra, men inte riktigt på Niklas Toumelas nivå...
 

Elvis

Medlem
SV: Har DI släppt Röttorp?

Röttorp verkar vara kvar:

"Di.se:s andra nya vinexpert, sommelier Mario Moroni, lämnar sina första tips nästkommande torsdag. Dessutom hittar du alltid Anders Röttorps vintips på di.se."
 

Krisman

Medlem
SV: Har DI släppt Röttorp?

Synd att Charlotte inte får rekomendera viner från Ward, då får väll jag göra det istället.
Skit i Cloude vale och köp lite Mont-redon Chateauneuf-du-Pape istället.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Har DI släppt Röttorp?

Krisman skrev:
Skit i Cloude vale och köp lite Mont-redon Chateauneuf-du-Pape istället.

Är det den för ~220 kr?

En personlig favorit till rött kött.
 

anders

Medlem
SV: Har DI släppt Röttorp?

SUPRA skrev:
Är det den för ~220 kr?

En personlig favorit till rött kött.

Också ett av de få anständiga vinerna som finns på halvpanna. Ibland vill man inte hälla i sig mer då man ska köra DeWalt 23700 efteråt.
 

Lando

Medlem
SV: Har DI släppt Röttorp?

Köpte en halvflaska Mont-Redon idag, hoppas att den kan bli många kvällars räddning i framtiden, då min sambo tyvärr är nykterist :p
 

Krug88

Medlem
SV: Har DI släppt Röttorp?

Lando skrev:
Köpte en halvflaska Mont-Redon idag, hoppas att den kan bli många kvällars räddning i framtiden, då min sambo tyvärr är nykterist :p
Jävla tur att Krug rosé finns på halva då...
 

anders

Medlem
SV: Har DI släppt Röttorp?

Lando skrev:
Köpte en halvflaska Mont-Redon idag, hoppas att den kan bli många kvällars räddning i framtiden :p

Hur många droppar tänker du dricka per gång ur flaskan?
 

Lando

Medlem
SV: Har DI släppt Röttorp?

Jag dricker alltid med pipett, hoppas den kommer smaka gott nån gång i sommar efter att ha varit luftad i ett halvår :p
 

anders

Medlem
SV: Har DI släppt Röttorp?

shorepower skrev:
Mario Moronis orsak till att starta sin sommelierbana var helrätt

"Jag började som servitör på Pontus och sålde en flaska Krugchampagne från 1988, och när jag provade av den förstod jag vad vin handlade om. Den var helt otrolig"

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?sectionid=ettan&stat=0&menusection=startsidan;huvudnyheter&articleid=2009%5C01%5C15%5C319202

jag tycker dock att

”Jag gör det mesta utom ekonomi, det är helt enkelt inte roligt.”

talade direkt till mitt hjärta. Det där skulle kunna vara mitt livsmotto.

Var det du Krug som skrev kommentar 4?
 
Toppen