Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hedonistiska korkningar

M

Mouton

Det vore roligt att höra forumets mest hedonistiska korkningar, ni vet den flaskan öppnar man bara inte till detta. I mitt fall är dom rätt många. Har druckigt Latour-78 till spagetti med köttfärssås. Margaux-81 till pizza. Mouton, Lafite och Haut-brion -82 till tacos osv. Men mitt rekord är nog ändå 3 flaskor Petrus-85 alla kombinerade med Estrellas lök chips, och alla vart avverkade -95 (dock inte samma dag) ångrar jag mig? Lite kanske, men kombon var klockren. Så låt höra om den där korkningnen som inte borde hänt.
 

Silenos

Medlem
Ja du Mouton, du kommer aldrig vinna några priser i dramaturgi i alla fall, den saken är klar. Du har ju gjort trådstarten helt o-uppföljningsbar. Hur ska vi kunna skriva nåt efter Petrus och lökchips?! Det är som om man hade filmat Alien i fullt dagsljus redan i minut tre av filmen... sånt här måste byggas upp pö om pö för att kunna leva!

Men... tack ändå för att du delar med dig. Och matchningarna låter allt inte så dumma ändå :)
 
Trådskapare
M

Mouton

Ja du Mouton, du kommer aldrig vinna några priser i dramaturgi i alla fall, den saken är klar. Du har ju gjort trådstarten helt o-uppföljningsbar. Hur ska vi kunna skriva nåt efter Petrus och lökchips?! Det är som om man hade filmat Alien i fullt dagsljus redan i minut tre av filmen... sånt här måste byggas upp pö om pö för att kunna leva!

Men... tack ändå för att du delar med dig. Och matchningarna låter allt inte så dumma ändå :)
Ha ha, i och för sig lite udda. Men är helt övertygad om att det finns medlemmar som är värre. Jag menar DRC och dill chips nån? Vi ska inte överträffa varandra, utan mer berätta om hedonism.:) Min mening var obsolut inte att framstå som nån besserwisse. Jag hoppas alla förstår det, annars Mattias, radera tråden. Kan också tillägga att sådana utflykter har ej råd med numera..
 
Last edited by a moderator:

Daniel A

Administratör
Jag har nog en som passar in här. Det är definitivt i kategorin "aggressivt dekadent" snarare än hedonistiskt, men jag tänker att det passar ändå.

Aktuell scen: litet hotell i Öregrund.
Föregående scen: större hotell i Öregrund, där vi blev utkörda pga "gästerna vill sova, snälla gå och lägg er eller gå härifrån".
Tillstånd: snorfull, middag + fest upptoppad med en flaska kvalitetswhiskey (Tullamore Dew...).

Brott
: någon hade tillräckligt mycket sinnesnärvaro för att ta fram en tub resorb. Det var ju klokt. Men det smakade verkligen horribelt. Jag minns plötsligt att jag har en flaska tokaji essencia, från 1968, på mitt rum (as you do). Visade sig vara en förvånansvärt bra smakkombination med vätskeersättning (svartvinbär? hallon?) - när den äckliga artificiella eftersmaken i munnen blandades med mörk och trögflytande essencia uppstod något väldigt positivt.

Lyckligtvis fanns det mycket kvar i flaskan dagen efter (annars hade jag nog blivit ledsen på riktigt). Känt som kvällen då "Daniel öppnade femtio år gammal sirap".
 
Toppen