Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Heidsieck & Co Monopole Goüt Américain Vintage 1907

Orpale

Medlem
Någon som har testat några av dessa flaskor som dom hittade på fartyget Jönköping i Östersjön? Läste i Juhlins nya bok att han trodda att man snart kunde hitta dessa flaskor för runt 5000:- någon som har en eller vet var man kan köpa dem?
 

SUPRA

Bäst
SV: Heidsieck & Co Monopole Goüt Américain Vintage 1907

Priset verkar inte precis på väg upp.

Så fort jag nämnt att jag sett sådana flarror på Grappe verkar det finnas någon som vill sälja sin, alt. känner nån som...

Välkommen förresten.
 
SV: Heidsieck & Co Monopole Goüt Américain Vintage 1907

Den flaska som såldes på auktionsverket 9 december gick för 22.000:- från en utrop på runt 8.000:-. Verkar som det finns en marknad och steget från 22.000:- till 5.000:- tar nog längre än 2-3 månader (vet dock inte hur många som bjöd på auktionen)
 

Andreas L

Medlem
SV: Heidsieck & Co Monopole Goüt Américain Vintage 1907

Jag har provat den 3 gånger 1 flaska var fantastisk, 1 var långt gången men ok, 1 var oxiderad och over the hill...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Heidsieck & Co Monopole Goüt Américain Vintage 1907

Jag har provat den en gång och den var riktigt, riktigt snygg. Väldigt ung och fräsch! Men å andra sidan så har jag också hört en del kommentarer om den skumpan som inte alltif varit helt positiva...

För att sammanfatta: Det är inte på något sätt en "stor" champagne, persoligen så anser jag att värdet ligger i att ha provat skumpan... Resten är överskattat. 22 000 'r idiotpengar, betalar man det för den här skumpan så är man en dåre.
 
SV: Heidsieck & Co Monopole Goüt Américain Vintage 1907

Krug skrev:
Resten är överskattat. 22 000 'r idiotpengar, betalar man det för den här skumpan så är man en dåre.

Håller helt med men det finns alltid folk med pengar som saknar smak. Vet någon om det var två stycken som trissade upp priset på auktionsverket eller flera som bjöd?
 
SV: Heidsieck & Co Monopole Goüt Américain Vintage 1907

shorepower skrev:
Håller helt med men det finns alltid folk med pengar som saknar smak. Vet någon om det var två stycken som trissade upp priset på auktionsverket eller flera som bjöd?
Jag var där och det var flera som bjöd... flera i salen och även på telefon. Skulle själv aldrig betala så mycket, men kan tänka mig att en del ändå gör det pga att det är en väldigt speciell produkt. Vet att Pontus! har den också i 2xk klassen...
 

SUPRA

Bäst
SV: Heidsieck & Co Monopole Goüt Américain Vintage 1907

RJ 89/89

"Världens mest omtalade champagne, men också den vanligaste av alla förkrigschampagner."

"Det kalla vattnet har uppenbarligen haft en konserverande effekt på den halvsöta dryck som var ämnad åt den ryska armén. Färgen är otroligt ljus och hela vinet beter sig som om det kom från sjuttiotalet."

"Den största delen av njutningen är givetvis den intellektuella ;D och känslomässigt historiska upplevelsen. Vinet har tappat en del på senaste tiden."
 
Toppen