Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Henriot

Elvis

Medlem
SV: Henriot

Jag brukar skriva hallon och hallonbåtar när jag provar den. Det är en hygglig rosé, inte mer.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Henriot

Ska jag vara ärlig är den snäppet sämre än standard-cuvéen. Väldigt smickarande paket som är ganska bra samansatt, inget speciellt eller personligt, dock mycket bättre än jämförelsevis Moet rosé
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
SV: Henriot

Rosén är väl Henriots klart svagaste kort, har forftfarande kvar Enchantalör 96 i synapserna... Testa Alexandre Bonnét 249:- rosé, den tog jag en varm sommardag på balkongen också den rikligt med godistoner och (fantastiskt) gott (i solen). Men när det gäller roséchampagne är det först med Bolly och Bille som det börjar bli intressant på riktigt...
 

Elvis

Medlem
SV: Henriot

Crist(al)ian 77 skrev:
Men när det gäller roséchampagne är det först med Bolly och Bille som det börjar bli intressant på riktigt...

Visst är det så. Jag tycker inte ens att Bolly NV Rosé är särskilt bra (åtminstone inte ung), men Gosset Rosé är bra.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Henriot

Elvis skrev:
Visst är det så. Jag tycker inte ens att Bolly NV Rosé är särskilt bra (åtminstone inte ung).

Håller med om detta, de gånger jag provat Bolly:s vanliga rosé de senaste c:a två åren har jag tyckt att den varit lite svagare än den vanliga vita. La Grande Année Rosé har däremot alltid varit riktigt bra de gånger jag provat dem.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Henriot

Jens skrev:
Henriot Rose nv, är det någon som testat ?? SB "rear" för 299!

I beskrivningar av roséviner brukar alltid stå "doft" alternativt "smak av röda bär".
Jag har alltid undrat vilka röda bär? Körsbär? Röda vinbär? Rönnbär?
Henriot Rosé har jag druckit några gånger och enligt min mening har den en typisk
elegans, som alla Henriot. Men det finns en ganska framträdande kärv bitterhet i
smaken, som troligen har att göra med det röda vin, som har tillsatts för att ge
färgen. Till rätt mat funkar det säkert men jag vet inte om jag är direkt överförtjust
i den.
Priset är emellertid så lågt att jag tycker att du ska prova själv.
 
Toppen