Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

"Himla champagneintresserade"

Hans A-g

Medlem
Konstigt att inga på forumet kommenterat Andreas Larssons krönika i senaste Livets goda. Hans satir över de "himla champagneintresserade" är ju direkt riktad till Krug & Co!
(Samtidigt kan han inte själv avstå från att namndroppa La Tâche, Haut-Brion, Ausone och annat för oss vanliga dödliga oöverkomligt. Självironi? Vad säger att då inte även de "himla champagneintresserade" skämtat...)
 
SV: "Himla champagneintresserade"

Hans A-g skrev:
Konstigt att inga på forumet kommenterat Andreas Larssons krönika i senaste Livets goda. Hans satir över de "himla champagneintresserade" är ju direkt riktad till Krug & Co!
(Samtidigt kan han inte själv avstå från att namndroppa La Tâche, Haut-Brion, Ausone och annat för oss vanliga dödliga oöverkomligt. Självironi? Vad säger att då inte även de "himla champagneintresserade" skämtat...)
Hahaha, brukar inte läsa krönikorna men den var ju riktigt rolig. Får läsa dem i fortsättningen.
Hoppas själv att någon gång få dricka La Tâche men det stödjer inte riktigt min ekonomi :)
 
SV: "Himla champagneintresserade"

shorepower skrev:
Hahaha, brukar inte läsa krönikorna men den var ju riktigt rolig. Får läsa dem i fortsättningen.
Hoppas själv att någon gång få dricka La Tâche men det stödjer inte riktigt min ekonomi :)

Hmm, prenumererar inte på Livets Goda, och krönikan finns tydligen inte på nätet... Men Andreas L kanske själv kan posta den här? :)
 
Trådskapare
H

Hans A-g

Medlem
SV: "Himla champagneintresserade"

Jag prenumererar heller inte på Livets Goda - men brukar bläddra i den i affären. Kollar särskilt Andreas L, en av de få i tidningen som kan skriva...
 

Per Stade

Lege artis
SV: "Himla champagneintresserade"

Hans A-g skrev:
Jag prenumererar heller inte på Livets Goda - men brukar bläddra i den i affären. Kollar särskilt Andreas L, en av de få i tidningen som kan skriva...

Gud ser dig, tjyvläsare!
 

CH

Medlem
SV: "Himla champagneintresserade"

Verkar som jag får gå och tjuvläsa den också eftersom jag inte hittar den på nätet.
Fanns ett litet utdrag av den på Öhmans blogg däremot och en ganska kul diskussion bland kommentarerna.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: "Himla champagneintresserade"

Får väl ta och kolla upp den och se om jag ska raljera lite över det skick jag hittade en viss världsmästare i på nere i en vinkällare i fredags. :)

Men å andra sidan är det ju kul att det finns folk som vågar käfta och bråka lite, vinsverige är ju såååååååå tråkigt. ;D
 

Andreas L

Medlem
SV: "Himla champagneintresserade"

Jag tror i ärlighetens namn att det inte blir något uppror här på forumet då de flesta här känner mig och vet att jag varken tar mig själv eller omvärlden på något större allvar. Däremot föreföll det som vissa naturvinskramare blev upprörda på Öhmans forum... "hur i helvete kan han tycka om La Tache, det är ju biodynamiskt sedan 20 år!?" Osvavlad Muscadet av neutral karaktär och La Tache är trots allt olika saker... ;D
 
SV: "Himla champagneintresserade"

Andreas L skrev:
Jag tror i ärlighetens namn att det inte blir något uppror här på forumet då de flesta här känner mig och vet att jag varken tar mig själv eller omvärlden på något större allvar. Däremot föreföll det som vissa naturvinskramare blev upprörda på Öhmans forum... "hur i helvete kan han tycka om La Tache, det är ju biodynamiskt sedan 20 år!?" Osvavlad Muscadet av neutral karaktär och La Tache är trots allt olika saker... ;D
;D ;D ;D, jag lärde mig iallafall att jag måste skaffa en kokett hopvikt näsduk som accessoar. Trodde aldrig jag skulle få så handfasta klädtips av en sommelier ::)
 

Elvis

Medlem
SV: "Himla champagneintresserade"

När det var inne med single malt whisky hade säkert hundratusentals svenskar någon ovanlig whisky hemma. Jag blev då bjuden på alla möjliga märkliga whiskysorter när jag var hemma hos vänner. Dock har jag ännu inte blivit bjuden på någon ovanlig champagne av någon utanför den snäva finewines.se-kretsen.

Jag tycker att krönikan visar att Andreas Larsson (skeva) verklighetsbild formats här på forumet! :)
 

Lando

Medlem
SV: "Himla champagneintresserade"

Japp, rolig krönika och känns sjukt träffande på forumiterna men Elvis har ju helt rätt i att det knappast (tyvärr) inte slagit igenom på bred front...
 

Jos

Medlem
SV: "Himla champagneintresserade"

Andreas L skrev:
Jag tror i ärlighetens namn att det inte blir något uppror här på forumet då de flesta här känner mig och vet att jag varken tar mig själv eller omvärlden på något större allvar. Däremot föreföll det som vissa naturvinskramare blev upprörda på Öhmans forum... "hur i helvete kan han tycka om La Tache, det är ju biodynamiskt sedan 20 år!?" Osvavlad Muscadet av neutral karaktär och La Tache är trots allt olika saker... ;D

Vad är det för forum?
 

Jos

Medlem
SV: "Himla champagneintresserade"

Tog mig tid och läste krönikan. Haha... Lite kul med bittra tonen typ "Jag tyckte om Champagne först!" :D
 

anders

Medlem
SV: "Himla champagneintresserade"

Hans A-g skrev:
Kollar särskilt Andreas L, en av de få i tidningen som kan skriva...

Jo, nog skulle LG må bra av att ha en korrekturläsare. LG har ju bland annat bisatsernas okrönta drottning i stallet. Jag har för mig att jag en gång räknade till 84 ord i en mening innan punkten dök upp. Ligger tydligen i hårdträning för att ta upp kampen med James Joyce... ;)

Larssons krönika brukar vara det jag läser absolut först. Oftast klart fyndig och talar naturligtvis direkt till den ironiska generationen. Jag saknar dock den bitterhet som Jimmys krönikor innehöll. När Jimmy skrev var det hans krönika jag läste först, Larssons som nummer två.
Får tacka Larsson då det är hans förtjänst att jag hittade hit. Jag beklagade mig just över att Jimmys krönikor försvann och Larsson som den godhjärtade ma... stockholmare ( ;D) han är tipsade mig då om att Jimmy dragit igång finewines.se.
 
Toppen