Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

CH

Medlem
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

Jag verkar ha hittat den 4e typen av GC som jag saknade, naturligtvis så var jag tvungen att köpa den så när jag har alla flaskor hemma så ska jag slänga upp lite kort på dem tillsammans.

Här är i alla fall en bild på flaskan

pn9k1.jpg
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

CH skrev:
Jag verkar ha hittat den 4e typen av GC som jag saknade, naturligtvis så var jag tvungen att köpa den så när jag har alla flaskor hemma så ska jag slänga upp lite kort på dem tillsammans.

Här är i alla fall en bild på flaskan

pn9k1.jpg
Vi är snart bättre uppdaterade än Krug själva, återstår bara att knäcka koderna ;D
 

CH

Medlem
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

magnum skrev:
Vi är snart bättre uppdaterade än Krug själva, återstår bara att knäcka koderna ;D

Koderna ska vi nog lyckas med tids nog. Får vi bara lite mera underlag så kan vi ju bolla lite olika teorier.
Postar alla vilka flaskor och koder de har så är vi en bit på vägen.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

CH skrev:
Koderna ska vi nog lyckas med tids nog. Får vi bara lite mera underlag så kan vi ju bolla lite olika teorier.
Postar alla vilka flaskor och koder de har så är vi en bit på vägen.
Skall besöka Krug i sommar, kommer att pressa dom på lite uppgifter........... ;)
 

CH

Medlem
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

magnum skrev:
Skall besöka Krug i sommar, kommer att pressa dom på lite uppgifter........... ;)

Tycker jag du gör rätt i. Vi ger oss inte förens vi vet vad koderna på korken betyder och vilka serienr som såldes vilka år.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

Man ska inte bråka med nördar... det kommer Krug att inse ;D
 

CH

Medlem
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

Fick precis fakturan för den sista flaskan och den snåla jävla spaggen ska 40 euro i frakt. Snacka om rån.
 

Elvis

Medlem
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

CH skrev:
Elvis: hur såg din flaska ut som var från 80-talet?

Den såg ut som den högra flaskan på den här bilden:
Krug-etikett-1.jpg
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

Elvis skrev:
Den såg ut som den högra flaskan på den här bilden:

Och den ska enligt uppgift på lådan vara från 1983.
 

Helen

Medlem
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

SUPRA skrev:
Och den ska enligt uppgift på lådan vara från 1983.
På baksidan av etiketten ska det finnas ett årtal tryckt i svart (så var det på min). Den syns när man har druckit upp flaskan, men man kan även se stämpeln om man håller upp flaskan mot en lampa.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

1CRU skrev:
Den syns när man har druckit upp flaskan

Jag lovar, jag ska kolla om det stämmer på Magnum också ;D
 

CH

Medlem
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

Mot bakrund av alla mail som gått fram och tillbaka så antar jag att detta är alla typer av Grande Cuvèe som gjorts.
50fyuo.jpg



1978 -> 1982/83
2j5e5v8.jpg


1982/83 -> 1995/96
2rcbnef.jpg


1995/96 -> 2004
256y6wz.jpg


2004 ->
1pjyo6.jpg



Kommer jag över en Private Cuvèe igen så kan det vara aktuellt med en liten provning av alla kanske?
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

CH skrev:
Kommer jag över en Private Cuvèe igen så kan det vara aktuellt med en liten provning av alla kanske?

Stort tack för sammanställningen. Samlingsbilden är grym, och det vore så klart nice att ta en egen bild någon gång och sedan testa.
 
SV: Hjälp med värdering. Krug Grande Cuvée Magnum

SUPRA skrev:
Stort tack för sammanställningen. Samlingsbilden är grym, och det vore så klart nice att ta en egen bild någon gång och sedan testa.
+1!
 
Toppen