Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hjälp mig välja prestigebubbel

Vino fino

Medlem
Kära vänner… och framförallt kära champagnemissbrukare… jag behöver er hjälp.

Kollegan ska över till Suomi med bil och har plats över för några buteljer. På färjan finns en del halvintressanta priser på champagne. Tyvärr framgår inte årgång utan vi får utgå ifrån att det är "nu tillgänglig" årgång (vad det nu betyder…).

Kriterierna är följande: välj 2 av följande 3 som ni tycker att jag ska köpa. Om ni tycker att jag skall köpa. Varna mig för eventuellt svaga årgångar som finns på marknaden nu (inte för skumpa generellt alltså utan sådant ni faktiskt har smakat av nedanstående cuvéer).

Jag kan lagra, länge, om det är en faktor i valet.

DP: 935 sek.
Cristal (här vet vi årgång, 2004): 1238 sek.
PR Winston: 862 sek.

Tack på förhand!
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Kära vänner… och framförallt kära champagnemissbrukare… jag behöver er hjälp.

Kollegan ska över till Suomi med bil och har plats över för några buteljer. På färjan finns en del halvintressanta priser på champagne. Tyvärr framgår inte årgång utan vi får utgå ifrån att det är "nu tillgänglig" årgång (vad det nu betyder…).

Kriterierna är följande: välj 2 av följande 3 som ni tycker att jag ska köpa. Om ni tycker att jag skall köpa. Varna mig för eventuellt svaga årgångar som finns på marknaden nu (inte för skumpa generellt alltså utan sådant ni faktiskt har smakat av nedanstående cuvéer).

Jag kan lagra, länge, om det är en faktor i valet.

DP: 935 sek.
Cristal (här vet vi årgång, 2004): 1238 sek.
PR Winston: 862 sek.

Tack på förhand!
Är det silja eller viking?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Kära vänner… och framförallt kära champagnemissbrukare… jag behöver er hjälp.

Kollegan ska över till Suomi med bil och har plats över för några buteljer. På färjan finns en del halvintressanta priser på champagne. Tyvärr framgår inte årgång utan vi får utgå ifrån att det är "nu tillgänglig" årgång (vad det nu betyder…).

Kriterierna är följande: välj 2 av följande 3 som ni tycker att jag ska köpa. Om ni tycker att jag skall köpa. Varna mig för eventuellt svaga årgångar som finns på marknaden nu (inte för skumpa generellt alltså utan sådant ni faktiskt har smakat av nedanstående cuvéer).

Jag kan lagra, länge, om det är en faktor i valet.

DP: 935 sek.
Cristal (här vet vi årgång, 2004): 1238 sek.
PR Winston: 862 sek.

Tack på förhand!
om silja så är dompan -04 och winston -00 är ja ganska säker på. eventuellt om dom har några -03 på dompan kvar.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Jag brukar oftast pka Silja.
Viking brukar ha Philipponnats clos de goisses också som jag tycker är ett bra köp. Den hade dom -02 av för ett par månader sen. Om dom fortfarande har -02 så är den given enligt mig.
Annars är väl 2002, 2004 säkraste åren och satsa på.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
finns alltid lite pärlor som inte står listade på hemsidan också.
Jag brukar be om foton på hyllan av vännerna när dom åker :D
 
Trådskapare
Vino fino

Vino fino

Medlem
finns alltid lite pärlor som inte står listade på hemsidan också.
Jag brukar be om foton på hyllan av vännerna när dom åker :D
Men om jag tolkar dig rätt då, så ska jag hoppa Cristal. Och köpa Clos de Goisses ifall den finns, hellre än DP & PR WC. Correcto?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Men om jag tolkar dig rätt då, så ska jag hoppa Cristal. Och köpa Clos de Goisses ifall den finns, hellre än DP & PR WC. Correcto?
Enligt mig iallafall.
Finns nog många som skulle säga annat. Men personligen tycker jag Cristal är dyrt och finns annat roligare i den klassen.
Winston är alltid bra och ett säkert kort. Dom Perignon brukar variera lite, deras 2000 va bedrövlig.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Enligt mig iallafall.
Finns nog många som skulle säga annat. Men personligen tycker jag Cristal är dyrt och finns annat roligare i den klassen.
Winston är alltid bra och ett säkert kort. Dom Perignon brukar variera lite, deras 2000 va bedrövlig.
Köpte en Philipponnat Cuvee 1522 rose 2006 på viking som var ganska smarrig men de va ingen prestige.
Clos de goisses 1979 är en av top 10 jag druckit hittills.
 

mnor

Medlem
Har de DP 04:an så tycker jag att det är ett bra val, testade 04:an i November och tyckte att den var riktigt bra för att vara så ung. DP 03 är däremot inget som föll mig i smaken. Utan att ha provat så är jag ganska övertygad om att 2002 Clos de Goisses är det bästa valet (har själv tänkt att hålla på den enda flaskan som jag har).
 

magnum

Epernay, Frankrike
Har de DP 04:an så tycker jag att det är ett bra val, testade 04:an i November och tyckte att den var riktigt bra för att vara så ung. DP 03 är däremot inget som föll mig i smaken. Utan att ha provat så är jag ganska övertygad om att 2002 Clos de Goisses är det bästa valet (har själv tänkt att hålla på den enda flaskan som jag har).
2002 Clos de Goisses
2004 Cristal, detta är en fantastisk årgång för Cristal undvik 2005
För mig vore det bästa så många som möjligt av Clos de Goisses
 
Toppen