Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

anders

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

Då är det bara att tuta och köra! Om tomten bara är tillräckligt stor för att hysa gropen så borde kommunen inte sätta några käppar i hjulen. Vi ser fram emot att få se bilderna på projektets framåtskridande publicerade här i forumet.
Om du känner att du behöver några personer som står med nävarna i byxfickorna och kommer med kommentarer om hur arbetet EGENTLIGEN borde utföras så får du lämna ut en adress till oss hugade här på forumet. ;D
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

anders skrev:
Då är det bara att tuta och köra! Om tomten bara är tillräckligt stor för att hysa gropen så borde kommunen inte sätta några käppar i hjulen. Vi ser fram emot att få se bilderna på projektets framåtskridande publicerade här i forumet.
Om du känner att du behöver några personer som står med nävarna i byxfickorna och kommer med kommentarer om hur arbetet EGENTLIGEN borde utföras så får du lämna ut en adress till oss hugade här på forumet. ;D

Ja, jag får kanske arrangera charterresor åt er till mitt nya hem.

Kommentarer får lämnas fritt och vid mitt arbetes dags slut knäcker vi ett par BiB med de övriga grannarna :)
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

anders skrev:
PS Jag skulle nog överväga att sätta in en säkerhetsdörr med massor med lås... Kolla tex http://www.daloc.se/.

Ja, de får först sätta in en dörr åt mig och klarar den inte mitt test som utföres medelst dynamit och motorsåg får de fixa en ny tills den klarar mina bestialiskt hårda krav.
 

anders

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

Jag hoppas du ämnar vänta med att lägga flaskor i källaren tills dynamittestet är avklarat...
 

anders

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

Mysonoxen skrev:
Kommentarer får lämnas fritt och vid mitt arbetes dags slut knäcker vi ett par BiB med de övriga grannarna :)

Ja, att bära leca och bruk är tungt så det tycker jag att du förtjänar. Vi andra hänger bara på. :D
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

anders skrev:
Jag hoppas du ämnar vänta med att lägga flaskor i källaren tills dynamittestet är avklarat...

Givetvis.

Däremot kommer jag självfallet att lägga dit ett gäng BiB. Glädjen av att se dem flyga i luften överstiger det mesta (jag kanske även borde lägga dit min svärmor, TV-pejlaren och den lokale skattmasen som en extra bonus).
 

anders

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

Mysonoxen skrev:
(jag kanske även borde lägga dit min svärmor, TV-pejlaren och den lokale skattmasen som en extra bonus).
Jag hade personligen använt dessa i den alternativa björnhetsningen. Dynamit går snabbt och man vill ju att dessa individer ska känna samma lidande som de har åsamkat oss.
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

anders skrev:
Jag hade personligen använt dessa i den alternativa björnhetsningen. Dynamit går snabbt och man vill ju att dessa individer ska känna samma lidande som de har åsamkat oss.

Givetvis. Inget oblitt öde är för hårt för dylika existenser. Vi kan slänga med några lapplisor och ett gäng otrevliga byråkrater på köpet också.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

Jag rekommenderar att ni går och ser Sweeney Todd för lite inspiration för hur man blir kvitt "bevisen".
 

anders

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

Mysonoxen skrev:
Finns det hjärterum...

Så sant.
Det får bara inte vara för trångt för hundarna behöver nog ha lite manöverutrymme. De måste ju kunna komma åt alla och inte bara de som står längst fram.

Krug skrev:
Jag rekommenderar att ni går och ser Sweeney Todd för lite inspiration för hur man blir kvitt "bevisen".

Det är här dynamiten kommer in i bilden.
Annars får man se till att hundarna är ordentligt hungriga.
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

Läste en bok om Todd nån gång för länge sen. Han visste hur man gjorde köttpajer han...
 

hampus86

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

Eftersom jag bor på nation i Lund, är min sömn ytterst begränsad, vilket gör mig till en levande zombie. Att sen ligga och skratta tills jag gråter åt den överlägset roligaste tråden jag någonsin läst gör det inte lättare att sova. Ni har väckt mitt intresse för björnhets!
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

hampus86 skrev:
Eftersom jag bor på nation i Lund, är min sömn ytterst begränsad, vilket gör mig till en levande zombie. Att sen ligga och skratta tills jag gråter åt den överlägset roligaste tråden jag någonsin läst gör det inte lättare att sova. Ni har väckt mitt intresse för björnhets!

Björnhets och gemensamma bastulokaler där man vänslas med tyskor som ser ut som de kommit från närmaste Wagneropera alt. kulstötningstruppen till sommar-OS 1988, kompletta med hår under armarna och allt är några av våra specialämnen att dryfta.
 

anders

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

Mysonoxen skrev:
...kulstötningstruppen till sommar-OS 1988, kompletta med hår under armarna och allt är några av våra specialämnen att dryfta.
Du måste syfta på den västtyska truppen, den östtyska hade hår i ansiktet också...
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

anders skrev:
Du måste syfta på den västtyska truppen, den östtyska hade hår i ansiktet också...

Vi kan vara tacksamma för allt hår vi inte fick se... ;D
 

hampus86

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

jag väcker denna tråd till liv p ga att jag är nyfiken på hur det gick med björnhetsgropen, eller vad det nu blev. Denna tråd är ju bara för underbar!
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Hjälp! Nu blir det flytt! Vad göra?

hampus86 skrev:
jag väcker denna tråd till liv p ga att jag är nyfiken på hur det gick med björnhetsgropen, eller vad det nu blev. Denna tråd är ju bara för underbar!

Då Mysonmannen under en tid enbart får bränsle via billigt BiB & pappskräp är det som att hälla socker i tanken på en Hummer.

Min tanke nu är att gräva en grop, där man lägger en tunn träskiva över. På denna träskiva placeras en BiB och då de som går fram för att norpa boxen hamnar på skivan faller de i gropen.

Björnar att fylla gropen med kan man säkert köpa från obskyra stater i f.d. Sovjetunionen och funkar inte det får man väl hitta något obehagligt i den lokala faunan alternativt stjäla något från Skansen.
 
Toppen