Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Höstens provningar på bolaget är nu publicerade

Soignerad

Medlem
En grej som är synd med "Best of..." är att de riktigt intressanta flaskorna är så sällsynta och svåra att få tag på för SB att de sällan räcker till två provningar. Men "Best of..." brukar såklart ändå vara ett av de bästa valen varje termin. Personligen uppskattar jag att resan fortsätter genom Bourgogne med reseledare Nikklas där han nördar ner sig i kartor & climat. Flera duktigt nördiga och kunniga deltagare också bidrar till spänstiga diskussioner... ;)

Jag som är mer Bordeaux än Bourgogne och Champagne ser förstås mest fram emot Grand Cru Classé 1855... 💯

Soignerad

Medlem
Sen vore det ju rent ut sagt förjävla roligt om den enda flaskan Screaming Eagle Sauvignon Blanc dyker upp på någon provning 😂 Absolut ingen kommer någonsin att köpa den.

Soignerad

Medlem
En av tre gick väl direkt när de kom på Webblanseringen?
Det var inte Webblansering utan är Tillfälligt sortiment. Och tog dom verkligen in tre stycken vita? Jag trodde det bara kom en men kan ha fel, det finns i alla fall bara en enda flaska vitt kvar.
Mina insider-källor på SB tycker själva att vinet är överprissatt med internationella mått mätt men vad vet jag, jag är inte i målgruppen för amerikansk sauvignon blanc >49 900 SEK 😂

Callxx

Medlem
Tre kom in på webblansering, en gick direkt och jag har sett två i TS därefter. Är det en kvar nu så har ytterligare någon slagit till på en! Bolis plockar säkert den tredje till någon av sina provningar...😂

Soignerad

Medlem
Klent att köparen inte tog alla tre. Hur ska hen kunna pricka ett perfekt drickfönster då? 😅
Håller tummarna att någon här köpt och delar sina noter, vore intressant! 🤩
Kanske är det bara en investering men rätt stört att man istället hade kunnat köpa t ex tre flaskor VVF + en Coche-Dury Mersault. Om man absolut föredrar vitt, alltså. 🤣

Toppen