Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur bra är Bollinger RD 1999?

Elvis

Medlem
Vinutbudet här i Manila är begränsat men det finns en bra vinbutik som i alla fall har 15-20 olika champagner. En av dessa är Bollinger RD 1999 på magnum till rimligt pris. Har någon provat den? Jag har aldrig blivit särskilt imponerad av Bollinger GA 1999 men jag gillar normalt RD-stilen. Och magnum är alltid ett plus.
 
SV: Hur bra är Bollinger RD 1999?

Elvis skrev:
Vinutbudet här i Manila är begränsat men det finns en bra vinbutik som i alla fall har 15-20 olika champagner. En av dessa är Bollinger RD 1999 på magnum till rimligt pris. Har någon provat den? Jag har aldrig blivit särskilt imponerad av Bollinger GA 1999 men jag gillar normalt RD-stilen. Och magnum är alltid ett plus.

Hej, har inte druckit just RD på magnum, dock på halvmagnum och jag blev inte så imponerad. Visst är det en bra champagne men 1998 överglänser den. Har själv som du vet ett antal 99or på magnum och hoppas att den större flaskan kan ge ett bredare , mer komplext vin. Kommer ihåg att då jag drack den så satt jag och funderade på vad som saknades. Inte alls den skönt brödiga, mogna stilen utan ett lite snippigt vin. Var ca ett år sedan och bara ett glas så kunde inte följa flaskan,

Tyckte i att GA99 var bättre men den är nog 3-4 år sedan jag drack den

Johan1279 har ju druckit den på magnum och var nöjd. Som alltid, magnum gör en stor skillnad.

johan1279 skrev:
Bollinger R.D 1999 Magnum
(Deg Oktober 2011)

Doften är helt stängd. Här händer det ingenting förrens nästan halva flaskan är uppdrucken.
Vinet andas först i sitt slutna stadium av källare och ostronskivling.
När vinet väl börjar öppna upp sig blir vi belönade med hustypiska drag av bakad frukt och röda äpplen men med väldigt stort och brett omfång.
Kroppen är tung med breda drag av rostat bröd, mandlar och nougat. Mineralen är förvånansvärt avvaktande nästan som den redan har börjat integreras. Syran är Cox orange-driven, följd av en lång och mycket elegant svans.
Trots tveksam årgång är jag övertygad att RD på Magnum kan nå höga toppar om många år!
 

Per Stade

Lege artis
SV: Hur bra är Bollinger RD 1999?

Elvis skrev:
En av dessa är Bollinger RD 1999 på magnum till rimligt pris.

Om du har vägarna förbi New York kan du alltid beställa
nu hos Crush Wine för senare upphämtning:

1999 Bollinger R.D. Mags and Jeros
Special Email Magnum Price: $399.95
Compare at $500-680

Special Email Jeroboam Price: $879.95
No compare at currently available

1999 Bollinger R.D. is pre-arrival!
NET | No further discount


OBS! skatt, som jag har för mig är 8%, tillkommer.
 
Toppen