Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur känns en typisk finewines-medlem igen på stan?

Mattias Schyberg

Administratör
Han (för det är mest troligt en han) kännetecknas av en stirrig och lite smått galen blick. Vanligtvis i medelåldern eller beter sig åtminstone så. Tänderna är vanligtvis lila med inslag av grönt (från senaste Bordeaux-provningen) och i handen bär han två sexpack glas av antingen iso-standard eller någon form av handblåsta kristallglas av märket Riedel eller Zalto. Alltid på jakt efter nästa provning med anteckningsblocket i högsta hugg.

Utseendemässigt så snackar vi avskalat och grått, inga färger eller andra uttrycksfulla attribut. Pengar läggs på vin och inte tramsigheter som kläder, frisörbesök, eller det värsta av allt - gymkort!

När du stöter på honom på lokala kaffehaket känns han lättast igen på de circulära handrörelserna han utför med kaffekoppen, samt att han inte sällan tar en sniff på kaffet innan varje klunk. I vissa fall kan du även höra ljudet av kaffe som gurglas och silas mellan tänderna.

image.jpg
 
Last edited:

ChristianB

DipWSET
Humor, men jag känner inte riktigt igen mig. :p Det faktum att jag lägger pengar på kläder och dessutom ett förhållandevis dyrt gymkort petar kanske bort mig från "finewine-facket". Men å andra sidan så resonerar jag hellre som så att jag gör det jag gör med stil, så må det vara vin eller min egen person!

Men (!), den lustiga företeelsen att man "provar" all dryck finns där. När man väl kommer på sig själv med att virvla runt vattnet i glaset och sedan lukta på det, då finns det nog inget hopp längre! Kaffe gillar jag i och för sig, det luktar ju gott, men jag antar att man sällan får så pass fint kaffe ute på stan att man vill lukta på det kontinuerligt.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Humor, men jag känner inte riktigt igen mig. :p Det faktum att jag lägger pengar på kläder och dessutom ett förhållandevis dyrt gymkort petar kanske bort mig från "finewine-facket". Men å andra sidan så resonerar jag hellre som så att jag gör det jag gör med stil, så må det vara vin eller min egen person!

Men (!), den lustiga företeelsen att man "provar" all dryck finns där. När man väl kommer på sig själv med att virvla runt vattnet i glaset och sedan lukta på det, då finns det nog inget hopp längre! Kaffe gillar jag i och för sig, det luktar ju gott, men jag antar att man sällan får så pass fint kaffe ute på stan att man vill lukta på det kontinuerligt.
Vänta bara, du är ung ännu. ;)
 
Toppen