Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur resa till Bordeaux i april/maj?

Nichlas

Medlem
Hej!
Vi är fyra personer som planerar att besöka Bordeaux en weekend i april/maj 2020, men hur reser man enklast dit från Stockholm? Jag har tittat lite snabbt och hittar inget direktflyg, stämmer det? Om det inte finns direktflyg, vilken rutt rekommenderar ni som har gjort denna resa? Vi har tänkt att hyra bil på flygplatsen.
Tack på förhand!
/Nichlas
 

glenn_peter

Medlem
Hej @Nichlas!
Jag och 3 kollegor var i Bordeaux nu i september och vi flög Brussels Airlines från Bromma -> Bryssel -> Bordeaux.
Väldigt smidigt. Nedresan hade lite längre mellanlanding i Bryssel men då hann vi äta lunch och ta ett (?) glas vin.
Plus för att flyga till och från Bromma då jag bor i Sundbyberg.
 

Tristan

Medlem
Var där i somras och då hade Norwegian direktflyg från Arlanda, men är osäker på om den sträckan flygs under hela året.
 

Johan L

Medlem
Var där i somras och då hade Norwegian direktflyg från Arlanda, men är osäker på om den sträckan flygs under hela året.

Norwegian flyger bara till Bordeaux under juni - augusti.

Om TS inte föredrar att flyga från Bromma skulle jag säga att KLM/Air France lär ha de vettigaste alternativen vad gäller priser, avgångar och byten.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
När jag inte har flugit direkt (finns bara på sommaren) har jag åkt med Air France och bytt i Paris.
 
Toppen