Hur resa till Bordeaux i april/maj?

Diskussion i 'Resor' startad av Nichlas, 30 oktober 2019.

1. Nichlas

Nichlas Medlem

Hej!
    Vi är fyra personer som planerar att besöka Bordeaux en weekend i april/maj 2020, men hur reser man enklast dit från Stockholm? Jag har tittat lite snabbt och hittar inget direktflyg, stämmer det? Om det inte finns direktflyg, vilken rutt rekommenderar ni som har gjort denna resa? Vi har tänkt att hyra bil på flygplatsen.
    Tack på förhand!
    /Nichlas

2. glenn_peter

glenn_peter Medlem

Hej @Nichlas!
    Jag och 3 kollegor var i Bordeaux nu i september och vi flög Brussels Airlines från Bromma -> Bryssel -> Bordeaux.
    Väldigt smidigt. Nedresan hade lite längre mellanlanding i Bryssel men då hann vi äta lunch och ta ett (?) glas vin.
    Plus för att flyga till och från Bromma då jag bor i Sundbyberg.

Jesper L gillar detta.
  3. Tristan

Tristan Medlem

Var där i somras och då hade Norwegian direktflyg från Arlanda, men är osäker på om den sträckan flygs under hela året.

4. Johan L

Johan L Medlem

Norwegian flyger bara till Bordeaux under juni - augusti.

Om TS inte föredrar att flyga från Bromma skulle jag säga att KLM/Air France lär ha de vettigaste alternativen vad gäller priser, avgångar och byten.

5. Swedish

Swedish Medlem

Var där i maj förra året och då blev det KLM via Amsterdam.

6. buteljen

buteljen Medlem

Om man vill flyga Ryan Air så flyger de Köpenhamn-Bordeaux några gånger i veckan alldeles för billigt.

7. vintomas

vintomas Bloggare

När jag inte har flugit direkt (finns bara på sommaren) har jag åkt med Air France och bytt i Paris.

Dela sidan