Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur ser eran Cellartracker källare ut?

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Nä, jag har lagt in egna "llocations" några som inte används.
Och jag har lagt in dollarvärde på inköpen.. Men ser här ovan man kan ha kronor...;)
fast när CT själ hittar priser är det ju i dollar såklart.. äh, det är inte viktigt.
Mest lite kul
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Nä, jag har lagt in egna "llocations" några som inte används.
Och jag har lagt in dollarvärde på inköpen.. Men ser här ovan man kan ha kronor...;)
fast när CT själ hittar priser är det ju i dollar såklart.. äh, det är inte viktigt.
Mest lite kul
Jag kör kronor med location = Yokohama, så det går bra. Vinopal (iPad-app) skriver numer ut värdena i sek.
 

merlotsmile

Medlem
Jag kör kronor med location = Yokohama, så det går bra. Vinopal (iPad-app) skriver numer ut värdena i sek.
Har du testat de andra apparna som finns - Cor.kz + Wine Cellar Database? Är vinopal bäst? Jag har alltid kört cor.kz (som även finns för mobilen) och inte testat någon av de andra :) . Är alla tre sanktionerade av CT?
 

frommen

Medlem
har en hel del hos Berry Bros...
 

Attachments

  • upload_2014-4-1_9-40-30.png
    upload_2014-4-1_9-40-30.png
    178,3 KB · Visningar: 402
Last edited:

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Fantastiskt i CT att man kan "snoka" i andras källare. Spännande läsning som tusan.. Liksom alla noter. Underbart
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Har du testat de andra apparna som finns - Cor.kz + Wine Cellar Database? Är vinopal bäst? Jag har alltid kört cor.kz (som även finns för mobilen) och inte testat någon av de andra :) . Är alla tre sanktionerade av CT?
Ursäkta sent svar, men jag kan bara svara att NEJ, har aldrig kört ngt utanför CT och Vinopal.
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Kan vinopal, eller andra lösningar läsa fil från CT eller måste man lägga in allt på nytt (dubbelsuck)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Kan vinopal, eller andra lösningar läsa fil från CT eller måste man lägga in allt på nytt (dubbelsuck)
Vinopal läser in din CT-källare och du kan (indirekt) redigera CT direkt från Vinopal.



...faktiskt så att Vinopals föregångare var anledningen till att jag blev förtjust i iPad första gången...
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    19,3 KB · Visningar: 357

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Wow, vilken killer-app.
Alla som har CT måste ha denna, och harman inte ipad(eller annan device?) KÖP
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Okej, nu tar jag på mig dumstruten men;

Vad gör vinopal som inte CT gör? CT är ju numera mobilanpassad också så det är ju ingen "selling point"? :stendumt:

Eller är det jag som inte fattat grejjen nu igen?
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Nä, jag vet inte vad som fanns innan. såg bara det snygga i ipaden, å blev glad, Vad som redan fanns har jag ingen aning om...
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Okej, nu tar jag på mig dumstruten men;

Vad gör vinopal som inte CT gör? CT är ju numera mobilanpassad också så det är ju ingen "selling point"? :stendumt:

Eller är det jag som inte fattat grejjen nu igen?
Så här ser CT ut:
image.jpg


Så här ser Vinopal ut (inkl värdering):
image.jpg


En ingenjör ser ingen skillnad iom att samma relevanta information finns med i båda fönstren. Men, de som inte är ingenjörer kan vanligtvis se en viss skillnad...
 

gece

Man vänjer sig.
Så här ser CT ut:
Visa bifogad bild 1047

Så här ser Vinopal ut (inkl värdering):
Visa bifogad bild 1048

En ingenjör ser ingen skillnad iom att samma relevanta information finns med i båda fönstren. Men, de som inte är ingenjörer kan vanligtvis se en viss skillnad...
Vinopal döljer ju en massa användbar information (drinking window, poäng, typ, ursprung, antal) till förmån ganska redundant information med måttlig nytta (etiketterna). Klart jobbigare att använda!

Mvh programmeraren
 
Last edited:

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Vinopal döljer ju en massa användbar information (drinking window, poäng, typ, ursprung, antal) till förmån ganska redundant information med måttlig nytta (etiketterna). Klart jobbigare att använda!

Mvh programmeraren
Frimärkssamling är också väldigt tillfredsställande!
 
Toppen