Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Huschampagne

Vilken är din favorit-huschampagne?


  • Total voters
    62

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Jag söker en riktigt bra huschampagne som en vanlig människa har råd att dricka ofta. Har ni några bra tips?

Top just nu:
Palmer & co
Bergeronneau

Med vänlig hälsning,
Jocke


F. Bergeronneau-Marion Grande Réserve - Artikelnummer: 76754 - Pris: 249 kronor

Det är min huschampagne. Annars provat jag gärna enstaka nya. Annars är Lenoble NV väldigt trevlig.

AR Lenoble Grand Cru Chouilly Blanc de Blancs Brut - Artikelnummer: 77109 - Pris: 399 kronor
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör

Detta är en av mina husskumpor polygam som man är.

Kan tilläggas att den är ekad vilket jag nästan tycker är nödvändigt för ung enklare BdB.

Om du vågar gå utanför Systembolaget, prova Chartogne-Taillet Cuvée Sainte Anne 333 SEK.

Fått denna blint och då blivit imponerad.

Två bra tips som varvar Palmer på första varvet.;)

Kan lägga till André Jacquart Vertus NV (f.d. Experience). BdB premier cru som dessutom blir fantastisk med lagring. Tål minst 10 år. Drack sista av en låda inköpt 2009 med @Christer J och den levererade över förväntan.

(Jacquart har även en annan NV BdB Mesnil som är gjord på grand cru.)

Sedan har du forumklassikern Challe Heidsieck NV om du vill ha en maskulinare stil med krutighet. Köp dock inte på SB då svenska importören bedriver ocker!:mad:
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Kör på Paul Bara årgångsskumpa, både 08 och 10 har gått varma hemma.
Och fyllde precis på lagret med 2012.
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
I ett annat liv för länge sedan på en arbetsplats sedan länge bortglömd, kom jag i kontakt med denna
upload_2019-3-29_16-2-18.png

https://vinoteket.se/jean-paul-hebrart-cuvee-de-reserve-brut-1er-cru

Sedan dess har jag alltid haft någon flaska hemma.
 

Essle

Medlem
Jag tog rygg på Elvis och instämmer när det gäller Lacourte NV. Av enklare NV gillade jag även Dethunes BdN men den är också 150 kr dyrare...
Spännande med lite tips på bra och billig husskumpa. Följde länken ovan och var inne på FVL's hemsida och läste lite mer om Lacourte NV och med 855% pinot noir i flaskan är det inte konstigt att den levererar :)
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Spännande med lite tips på bra och billig husskumpa. Följde länken ovan och var inne på FVL's hemsida och läste lite mer om Lacourte NV och med 855% pinot noir i flaskan är det inte konstigt att den levererar :)
Nej med SÅ mkt pinot noir som 855% borde den inte smaka annat än röda äpplen..:D
Den här tråden är intressant. Kan inte någon admin @Mattias Schyberg , @Tomas Lindblom kunna fixa till en omröstning på nämnda flaskor? Kul att se om någon får extra mkt röster?
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Vilka skumpor ska ingå i omröstningen?
De nämnda ovan:...många är det:eek: Tror samtliga ligger under 500-lappen?
F. Bergeronneau-Marion Grande Réserve
Palmer & co
AR Lenoble Grand Cru Chouilly Blanc de Blancs Brut
Bonnaire Variance Blanc de Blancs
Alfred Gratien Brut Classique
Legras & Haas BdB
Chartogne-Taillet Cuvée Sainte Anne
André Jacquart Vertus NV
Charles Heidsieck NV
Paul Déthune Blanc De Noirs Grand Cru
Paul Bara Brut Millésime Grand Cru
Vilmart Grand Cellier 1:e Cru
Jean-Paul Hebrart Cuvée de Reserve Brut 1:e Cru
Bérêche Brut Réserve
Diebolt-Vallois Prestige
Damien Hugot Brut Blanc de Blancs
Jacquesson Cuvée 7XX
Tarlant Zero
Lacourte Godbillons Terroirs d'Écueil
Paul Dethunes BdN
 
Måste sticka in här med mina favoriter, ligger i en högre kategori dock men för mig är Gosset en av de bästa Husbubbel du kan ha.
Både vanliga och Rosén tycker jag är klockrena och prisvärda.

Sedan vill man gå lite högre för en NV så är ju C.H oslagbart men den där mentala spärren för mig att köpa någor för 399 istället för 459 (tror C.H ligger där) är konstigt nog något som är väldigt irriterande.
 
Toppen