Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Huschampagne

Vilken är din favorit-huschampagne?


  • Total voters
    62

Elvis

Medlem
Sedan vill man gå lite högre för en NV så är ju C.H oslagbart men den där mentala spärren för mig att köpa någor för 399 istället för 459 (tror C.H ligger där) är konstigt nog något som är väldigt irriterande.

Håller med om att Charles Heidsieck är irriterande dyr och köper därför alltid mina från Frankrike. Hos Venus Vins kostar den 36 Euro plus frakt vilket blir precis under 400 kr.
 

Mattias Schyberg

Administratör
De nämnda ovan:...många är det:eek: Tror samtliga ligger under 500-lappen?
F. Bergeronneau-Marion Grande Réserve
Palmer & co
AR Lenoble Grand Cru Chouilly Blanc de Blancs Brut
Bonnaire Variance Blanc de Blancs
Alfred Gratien Brut Classique
Legras & Haas BdB
Chartogne-Taillet Cuvée Sainte Anne
André Jacquart Vertus NV
Charles Heidsieck NV
Paul Déthune Blanc De Noirs Grand Cru
Paul Bara Brut Millésime Grand Cru
Vilmart Grand Cellier 1:e Cru
Jean-Paul Hebrart Cuvée de Reserve Brut 1:e Cru
Bérêche Brut Réserve
Diebolt-Vallois Prestige
Damien Hugot Brut Blanc de Blancs
Jacquesson Cuvée 7XX
Tarlant Zero
Lacourte Godbillons Terroirs d'Écueil
Paul Dethunes BdN
Omröstning tillagd! Enbart möjligt att lista 15 poster i omröstningen. Jag valde att plocka bort ett par namn som kändes lite mer ”okända” för att få plats. Har ni förslag på annan prioritering är det bara att ryta till så ändrar jag. Kanske går det även att utöka antalet poster under skalet? Vad säger @Daniel B?
 
Håller med om att Charles Heidsieck är irriterande dyr och köper därför alltid mina från Frankrike. Hos Venus Vins kostar den 36 Euro plus frakt vilket blir precis under 400 kr.
Det borde man nästan slå till på. Annars var den billig på nån finlandsbåt
 
Omröstning tillagd! Enbart möjligt att lista 15 poster i omröstningen. Jag valde att plocka bort ett par namn som kändes lite mer ”okända” för att få plats. Har ni förslag på annan prioritering är det bara att ryta till så ändrar jag. Kanske går det även att utöka antalet poster under skalet? Vad säger @Daniel B?
vajjert!
 
Det borde man nästan slå till på. Annars var den billig på nån finlandsbåt

Viking Line hade den förut men ej längre, tyvärr.

För övrigt, som @Elvis säger tyvärr dyr i Sverige (i förhållande till resten av Europe) Och som ofta, inköpsavdelningen på Systembolaget har ingen koll. Påminner mig om då jag skrev brev till deras dåvarande (vilken fortsatt är ansvarig) inköpschef om Henriot CdE 1996 som gick att köpa utomlands (skattat), addera svenska skatt (moms + alkoholskatt) och Systembolagets marginal och priset skulle ändå bli lägre än Systembolagets. Hon svarade naturligtvis inte , ej heller efter en påminnelse. De är ju trots allt ett företag och behöver inte bry sig om lågt stående medborgare.
 
Last edited:

Jesper L

Medlem
Viking Line hade den förut men ej längre, tyvärr.

För övrigt, som @Elvis säger tyvärr dyr i Sverige (i förhållande till resten av Europe) Och som ofta, inköpsavdelningen på Systembolaget har ingen koll. Påminner mig om då jag skrev brev till deras dåvarande (vilken fortsatt är ansvarig) inköpschef om Henriot CdE 1996 som gick att köpa utomlands (skattat), addera svenska skatt (moms + alkoholskatt) och Systembolagets marginal och priset skulle ändå bli lägre än Systembolagets. Hon svarade naturligtvis inte , ej heller efter en påminnelse. De är ju trots allt ett företag och behöver inte bry sig om lågt stående medborgare.

Åkte Viking Line för 1 månad sen (Stockholm - Mariehamn) med Cinderella och då fanns den. Köpte några stycken och priset var 359kr. Ska åka igen i slutet på april så kan återkomma om dagskryssningsbåten har en den. Däremot finns den inte med på tax free hemsidan men det finns mycket mer på båten än vad hemsidan visar. Exempelvis Jacques Selosse, Salon etc.
 

Champagne99

Medlem
Viking Line hade den förut men ej längre, tyvärr.

För övrigt, som @Elvis säger tyvärr dyr i Sverige (i förhållande till resten av Europe) Och som ofta, inköpsavdelningen på Systembolaget har ingen koll. Påminner mig om då jag skrev brev till deras dåvarande (vilken fortsatt är ansvarig) inköpschef om Henriot CdE 1996 som gick att köpa utomlands (skattat), addera svenska skatt (moms + alkoholskatt) och Systembolagets marginal och priset skulle ändå bli lägre än Systembolagets. Hon svarade naturligtvis inte , ej heller efter en påminnelse. De är ju trots allt ett företag och behöver inte bry sig om lågt stående medborgare.
Jo, jag köpte den med 12-bas på Viking Rosella för en månad sedan för 345:-
Viking Line hade den förut men ej längre, tyvärr.

För övrigt, som @Elvis säger tyvärr dyr i Sverige (i förhållande till resten av Europe) Och som ofta, inköpsavdelningen på Systembolaget har ingen koll. Påminner mig om då jag skrev brev till deras dåvarande (vilken fortsatt är ansvarig) inköpschef om Henriot CdE 1996 som gick att köpa utomlands (skattat), addera svenska skatt (moms + alkoholskatt) och Systembolagets marginal och priset skulle ändå bli lägre än Systembolagets. Hon svarade naturligtvis inte , ej heller efter en påminnelse. De är ju trots allt ett företag och behöver inte bry sig om lågt stående medborgare.

Åkte Viking Line för 1 månad sen (Stockholm - Mariehamn) med Cinderella och då fanns den. Köpte några stycken och priset var 359kr. Ska åka igen i slutet på april så kan återkomma om dagskryssningsbåten har en den. Däremot finns den inte med på tax free hemsidan men det finns mycket mer på båten än vad hemsidan visar. Exempelvis Jacques Selosse, Salon etc.

Jag åkte med Viking Rosella för en månad sedan och köpte Charles Heidsieck med 12-bas för 345:-.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Omröstning tillagd! Enbart möjligt att lista 15 poster i omröstningen. Jag valde att plocka bort ett par namn som kändes lite mer ”okända” för att få plats. Har ni förslag på annan prioritering är det bara att ryta till så ändrar jag. Kanske går det även att utöka antalet poster under skalet? Vad säger @Daniel B?

Jag har utökat konfigurationen för omröstningar till att acceptera upp till 50 alternativ nu! :)
 

jrick

Medlem
Verkar bli jordskredsseger för Charlie. finns ju hos Franska Vinlistan för 399 kr i 6-pack, gratis frakt vid beställning 4000 kr och upp.
 

matage

Medlem
Verkar bli jordskredsseger för Charlie. finns ju hos Franska Vinlistan för 399 kr i 6-pack, gratis frakt vid beställning 4000 kr och upp.
Tyvärr bara i listan men klickar man på den så har man fått en popup som slutsåld sedan i höstas.
Det har tyvärr legat en hel del gamla artiklar i FVLs lista sen i somras som ger lite falska förhoppningar :/
 
Trådskapare
Leahan

Leahan

Medlem
Många bra tips här och många som jag inte har provat, kul! Fyll gärna på med fler.

Gjorde just min första beställning på Franska vinlistan, hoppas det fungerar bra.
 
Toppen