Vilken av dem? MOF eller Reine de Liqueurs?
Jag tror att båda går att beställa via privatimport. Priset på 564 kr för 70 cl gäller "vanliga" gula, alltså inte MOF.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vilken av dem? MOF eller Reine de Liqueurs?
Tar en liten grön chartreuse efter maten, det är ju så oerhört gott. Eftersom jag missade att den fanns ett tag att beställa på SB så köpte jag ett par 2022 ifrån Tandem finewines istället, snabb och bra service beställde på söndagen kunde hämta ut på torsdagen dessutom väldigt bra packat.
I min värld och med min ekonomi är det i stort sett bara att glömma att köpa finmalt, men det finns fortfarande undantag, tack och lov. Min typ av maltwhisky kommer också från Islay, men det finns, tack och lov, några flaskor fortfarande, då man inte behöver betala hutlösa summor för de rara dropparna.I vanlig ordning har jag besökt öl och whiskymässan här i gbg och det var en annorlunda upplevelse på sitt sätt.
Jag provade inga smakprov för över 200 spänn av budgetskäl men visst fanns det bra grejer i den prisklassen. Delad förstaplats gick till Bowmore 25 år och Lagavulin 12 year special release (2021). Andra plats till Laphroaig 25 och bronset gick till Highland Park 25.
Islaywhisky är riktigt intressant men priserna är lite väl höga, Jag hade garanterat inte betalat mer än max 3 papp flaskan för någonting jag provade,
I min värld och med min ekonomi är det i stort sett bara att glömma att köpa finmalt, men det finns fortfarande undantag, tack och lov. Min typ av maltwhisky kommer också från Islay, men det finns, tack och lov, några flaskor fortfarande, då man inte behöver betala hutlösa summor för de rara dropparna.![]()
Yes jäkla skönt att laphroaig 10 fortfarande är "billig".I min värld och med min ekonomi är det i stort sett bara att glömma att köpa finmalt, men det finns fortfarande undantag, tack och lov. Min typ av maltwhisky kommer också från Islay, men det finns, tack och lov, några flaskor fortfarande, då man inte behöver betala hutlösa summor för de rara dropparna.![]()
Fast det var inte just den, jag tänkte på …Yes jäkla skönt att laphroaig 10 fortfarande är "billig".
Yes jäkla skönt att laphroaig 10 fortfarande är "billig".
Har du provat i så fall Ardbeg Uigeadail? Den är ju av cask strength, så man bör vattna den aning, men jag tycker mycket om den. Sen har det kommit en ny version av Laphroaig, Cask Strength batch 17 10 years, som jag tror kan vara ett mycket bra köp också.Lagavulin 16 är nog den billigaste som jag kan uppskatta. Toppen med mässor när det gäller finwhisky. En skotte hällde upp över 6 cl (tredubbelt jämfört med de andra utställarna) av Glengoyne 24 year och priset var bara 160 spänn. Det är bara att tacka och ta emot.![]()
Har du provat i så fall Ardbeg Uigeadail? Den är ju av cask strength, så man bör vattna den aning, men jag tycker mycket om den. Sen har det kommit en ny version av Laphroaig, Cask Strength batch 17 10 years, som jag tror kan vara ett mycket bra köp också.
Jag har provat Uigeadail och Corryvreckan på samma kväll, och föredrog det förstnämnda, men alla har olika smakpreferenser.Om man ska hålla sig kring rimliga priser så skulle jag välja Ardbeg Corrywreckan, mycket god. En annan favorit är Laphroaig 18yo. Finns dock inte på bolaget just nu och har inte provat den som nylanserades för några år sedan.