Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

ICA Liljeholmen C

Segol

Medlem
Jag var där med sonen idag och de har en väldigt trevlig delikatessavdelning, dessutom har de en servering i anslutning till delikatessen där de serverar vin. Jag var inte riktigt beredd på att de serverade såna viner som Sassicaia och Gaja på glas, jag tyckte mig även se La Landonne men sonen hade tagit sikte på en stapel med glasflaskor så jag tittade inte så noga.
Jag kollade inte heller vad vinerna kostade men jag tycker att ambitionen är värd en eloge!
 

Keen

slan
SV: ICA Liljeholmen C

Visste ni inte detta? Tror Jos pratade om det på forumet för något år sedan. Har handlat mat där, men inte druckit vin. Tror aktuella viner ska finnas på deras hemsida.
 
SV: ICA Liljeholmen C

Keen skrev:
Visste ni inte detta? Tror Jos pratade om det på forumet för något år sedan. Har handlat mat där, men inte druckit vin. Tror aktuella viner ska finnas på deras hemsida.

Fanns ingen Sassicaia och Gaja på glas i listan. Vet att Andreas L brukar slinka in där så de kanske har uppgraderat
 
Trådskapare
S

Segol

Medlem
SV: ICA Liljeholmen C

Keen skrev:
Visste ni inte detta? Tror Jos pratade om det på forumet för något år sedan. Har handlat mat där, men inte druckit vin. Tror aktuella viner ska finnas på deras hemsida.
Jag hade ingen aning så Jos inlägg har jag helt missat. Jag fick en skaplig överraskning när jag såg vad som stod på hyllan, jag såg dock inte vilken Gaja det var :)
 
Trådskapare
S

Segol

Medlem
SV: ICA Liljeholmen C

Anders Landström skrev:
Fanns ingen Sassicaia och Gaja på glas i listan. Vet att Andreas L brukar slinka in där så de kanske har uppgraderat
Jag misstänker att listan inte uppdateras som den borde och att den bara innehåller de viner som finns över tid, tillfälliga godsaker verkar inte stå med
 

Jos

Medlem
SV: ICA Liljeholmen C

Har inte varit där på länge men brukade ta tuben dit och handla :D En glad kille, Patrik?, som tycker det är kul att slänga in lite bättre viner där ibland. Har druckit Ampuis, Charles Smiths värsta och lite annat gott där. Bästa mataffären i Sthlm!
 

Magikern

Medlem
SV: ICA Liljeholmen C

Jos skrev:
Har inte varit där på länge men brukade ta tuben dit och handla :D En glad kille, Patrik?, som tycker det är kul att slänga in lite bättre viner där ibland. Har druckit Ampuis, Charles Smiths värsta och lite annat gott där.

Charles Smith K Vintners 'Old Bones' Syrah kanske eller? Synnerligen ovanligt att kunna få det vinet på glas även internationellt.

Minns du årgång och pris?
 

Jos

Medlem
SV: ICA Liljeholmen C

Magikern skrev:
Charles Smith K Vintners 'Old Bones' Syrah kanske eller? Synnerligen ovanligt att kunna få det vinet på glas även internationellt.

Minns du årgång och pris?
Nej, den var det inte. Kan ha varit Royal City men kommer tyvärr inte ihåg pris och årgång. Spelar väl dock mindre roll, de brukar alltid ha något supervin så det är väl bara åka dit och pröva.
 

Magikern

Medlem
SV: ICA Liljeholmen C

Jos skrev:
Nej, den var det inte. Kan ha varit Royal City men kommer tyvärr inte ihåg pris och årgång. Spelar väl dock mindre roll, de brukar alltid ha något supervin så det är väl bara åka dit och pröva.

Låter lovande, tror dock jag ringer dit innan och frågar vad de har inne för tillfället innan jag åker dit. Hoppas de har äldre årgångar med, de är tyvärr allt för många kanonviner som dricks under barnaåren nuförtiden.
 

smakabra

Medlem
SV: ICA Liljeholmen C

Hej
Ledsen att jag bryter in i tråden som ansvarig och inte som privatperson. Det stämmer att jag öppnar speciella viner i stort sett varje fredag. Man kan anmäla sig på sms-lista för att få ta del av den informationen. Jag har nu uppdaterat hemsidan och lagt till mitt mobilnr där. Just nu har jag hemma La Turgue, Shafer Hillside select, Clos Erasmus, La Poja, Testamatta, Blankiet Estate, lite blandat från Gaja som tex Brunello di Montalcino Sugarille, Sperss, Barbaresco Costa Russi, Gaya&Rei m.m.
Vilka jag öppnar blir på vilket humör jag är på eller om jag får in något kundönskemål. När det gäller vinprovningar är det två inplanerade, nu på torsdag är det Gaja/Riedel och den 25 planeras en vertikal av Chateau Le Puy ner till 1970-tal.
Ordinarie vinlista är inte uppdaterad på hemsidan, men den är ganska ordinär.
Tack för ert intresse.
Micke
Försäljningschef Färskvaror
 
SV: ICA Liljeholmen C

smakabra skrev:
Hej
Ledsen att jag bryter in i tråden som ansvarig och inte som privatperson. Det stämmer att jag öppnar speciella viner i stort sett varje fredag. Man kan anmäla sig på sms-lista för att få ta del av den informationen. Jag har nu uppdaterat hemsidan och lagt till mitt mobilnr där. Just nu har jag hemma La Turgue, Shafer Hillside select, Clos Erasmus, La Poja, Testamatta, Blankiet Estate, lite blandat från Gaja som tex Brunello di Montalcino Sugarille, Sperss, Barbaresco Costa Russi, Gaya&Rei m.m.
Vilka jag öppnar blir på vilket humör jag är på eller om jag får in något kundönskemål. När det gäller vinprovningar är det två inplanerade, nu på torsdag är det Gaja/Riedel och den 25 planeras en vertikal av Chateau Le Puy ner till 1970-tal.
Ordinarie vinlista är inte uppdaterad på hemsidan, men den är ganska ordinär.
Tack för ert intresse.
Micke
Försäljningschef Färskvaror

Hej Michael

Vill du bli registerad som levarantör så skicka ett mail till info@finewines.se. Då kan du förhandsannonsera provningar etc på finewines.se och det framgår att du är leverantör,

Läs mer här http://www.finewines.se/aktiviteter-och ... orna-1450/
 

SUPRA

Bäst
SV: ICA Liljeholmen C

Stor eloge till den ICA-affären och till Micke!

Jag hoppas att fler tar efter!
 

Keen

slan
SV: ICA Liljeholmen C

Man kanske borde dra dit oftare efter jobbet...

Måste utnyttja att man sitter i den här, annars, gudsförgätna förorten :p
 
Toppen