Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker andra

Nu för tiden har jag inte tid att prova champagne längre utan får bara lyssna på vad familjen provar, fick en genomgång vad jag missade vid en provning igår. Flickvännen rapporterade, kan konstatera att jag närt ett monster (som tycker Ace of Spades kan inhandlas för skojs skull till en blindprovning) dels kan jag konstatera att mitt jobb tar allt för myclet tid. :(

Selosse V.O
Egly-Ouriet Blanc des Noirs

Armand de Brignac Ace of Spades
Cristal 2002

Veuve Clicquot 1988
Henriot Rose 1988

Bäst:Veuve Clicquot, klart sämst: Ace of Spades.Andra bra var Egly-Ouriet samt Selosse. Allt provades blint.
 

Keen

slan
SV: Idag dricker andra

shorepower skrev:
Nu för tiden har jag inte tid att prova champagne längre utan får bara lyssna på vad familjen provar, fick en genomgång vad jag missade vid en provning igår. Flickvännen rapporterade, kan konstatera att jag närt ett monster (som tycker Ace of Spades kan inhandlas för skojs skull till en blindprovning) dels kan jag konstatera att mitt jobb tar allt för myclet tid. :(

Selosse V.O
Egly-Ouriet Blanc des Noirs

Armand de Brignac Ace of Spades
Cristal 2002

Veuve Clicquot 1988
Henriot Rose 1988

Bäst:Veuve Clicquot, klart sämst: Ace of Spades.Andra bra var Egly-Ouriet samt Selosse. Allt provades blint.

Ace of Spades dricks bäst direkt ur flaska utanför PrimeWine efter en tvåflaskorssnittprovning kl elva på kvällen!

Kul att Veuven var bra, ska nog dricka den nästa vecka.
 
Trådskapare
A
SV: Idag dricker andra

Keen skrev:
Kul att Veuven var bra, ska nog dricka den nästa vecka.
Drack en för ett par veckor sedan. Riktigt riktigt bra fortsatt, pigg, ung men lång eftersmak, fina frukter, sötma. Tyvärr bara en kvar i källaren.
 
Trådskapare
A
SV: Idag dricker andra

Elvis skrev:
Vad sa hon om Cristal 2002?
De provade i par så Cristalen gick mot Ace of Spades, Där var Cristalen klar vinnare men hon tyckte den fortsatt var sluten och inte riktigt nådde fram. Har inte hennes anteckningar men kommer ihåg att hon ansåg att den ska ligga ett antal år till
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker andra

Apropå att nära monster... Min fru sa efter att vi drack den där Hermitagen på Djuret härom dagen att hon föredrog riktigt bra rödvin framför champagne... :eek: Hennes slutsats var att mina champagneinköp numera är att betrakta som inköp till mig, medan rödvinsinköp är inköp till oss. Mitt argument att champagneinköpen är för gemensam trevnad håller alltså inte längre. :)
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker andra

Elvis skrev:
Hennes slutsats var att mina champagneinköp numera är att betrakta som inköp till mig, medan rödvinsinköp är inköp till oss. Mitt argument att champagneinköpen är för gemensam trevnad håller alltså inte längre. :)

Jo men det innebär också att all skumpa är att betrakta som din och något du får ha ifred.
 
Trådskapare
A
SV: Idag dricker andra

CH skrev:
Jo men det innebär också att all skumpa är att betrakta som din och något du får ha ifred.
100% av noll är fortsatt noll. Låter som en farlig utveckling.
 

sunqan

Vinös
SV: Idag dricker andra

shorepower skrev:
100% av noll är fortsatt noll. Låter som en farlig utveckling.

skulle allt av inget vara bättre än inget av allt, eller hur menar du ;D
 
Toppen