Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idiotiska köp på krogen.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Vad driver oss, främst män av någon anledning, att köpa in onödiga grejer på krogen?

Det kan vara den klassiska 'Ge mig det starkaste du har' eller min egen personliga favorit 'det är klart att vi ska ha en flaska Krug'.

Jag har fan ångest idag... 3500 spänn på en flaska vin som iofs är jävligt god, men som antagligen inte var speciellt nödvändig klockan 3 på natten när man redan var totalt aspackad.

Kukars skymning!
 

Dejzan

Medlem
Re: Idiotiska köp på kogen.

Krug skrev:
Vad driver oss, främst män av någon anledning, att köpa in onödiga grejer på krogen?

Det kan vara den klassiska 'Ge mig det starkaste du har' eller min egen personliga favorit 'det är klart att vi ska ha en flaska Krug'.

Jag har fan ångest idag... 3500 spänn på en flaska vin som iofs är jävligt god, men som antagligen inte var speciellt nödvändig klockan 3 på natten när man redan var totalt aspackad.

Kukars skymning!

Vad blev det för Krug då? ;D
För egen del? Tja senast var det väl i Florens när jag beställde in en flaska Querciabella för mycket. Onödigt i sig men med tanke på att jag nästa morgon skulle navigera en hyrbil ut ur Florens för ett besök hos Felsina, blir det så mycket dummare.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Re: Idiotiska köp på kogen.

En Krug 1995, god? Javisst! Onödig? Så in i helvete!
 

Krug88

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Tycker inte alls den var onödig, det var ett perfekt tillfälle.
Precis som alla andra då man skickar i sig en skön Krug lite på fyllan.
Bra jobbat där!
 

Krug88

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Jag tyckte nästan en god vän till mig gjorde ett dårköp när han tog in en Salon 88 på en nattklubb för några år sen, han var på date med en tjej han träffat i några månder. Klockan var 02,30 och de var inte helt nyktra. Hon sitter och moffar i sig jordnötter som om han var för snål för att bjuda på middag före...
Jag presenterar mig och rycker jordnötterna från henne och tvingar henne att dricka 2 stora glas vatten för att få bort den icke-kompatibla smaken ur munnen.
Sedan får hon sitt glas Salon 88 och fattar inte att det kan vara så fantastiskt.
De är numera gifta och har barn, är det bara jag som tycker att jag är lite delaktig när jag ryckte jordnötterna? Hade hon fått smaska på så kanske hon aldrig fallit ordentligt för honom(han ser ut som killen på Kalles kaviar tuben).
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idiotiska köp på kogen.

Krug88 skrev:
Jag tyckte nästan en god vän till mig gjorde ett dårköp när han tog in en Salon 88 på en nattklubb för några år sen, han var på date med en tjej han träffat i några månder. Klockan var 02,30 och de var inte helt nyktra. Hon sitter och moffar i sig jordnötter som om han var för snål för att bjuda på middag före...
Jag presenterar mig och rycker jordnötterna från henne och tvingar henne att dricka 2 stora glas vatten för att få bort den icke-kompatibla smaken ur munnen.
Sedan får hon sitt glas Salon 88 och fattar inte att det kan vara så fantastiskt.
De är numera gifta och har barn, är det bara jag som tycker att jag är lite delaktig när jag ryckte jordnötterna? Hade hon fått smaska på så kanske hon aldrig fallit ordentligt för honom(han ser ut som killen på Kalles kaviar tuben).

Ahahahahaa!

Fantastiskt roligt! Men det var ju faktiskt inte ett 'idiotiskt köp' per se? eller hur? Det gick ju bra för pojken i slutändan!
 

Krug88

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Just det, och vem vet hur det slutar för din del...
Ditt Krug 95 köp på V kanske slutar med att du får barn med den där feta, grisiga blondinen du sluddrade något till runt 4,00 på morgonen.
(Isåfall får jag väl en del skit för att jag kallade henne fet och grisig, men ärlighet vara längst)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idiotiska köp på kogen.

Krug88 skrev:
Just det, och vem vet hur det slutar för din del...
Ditt Krug 95 köp på V kanske slutar med att du får barn med den där feta, grisiga blondinen du sluddrade något till runt 4,00 på morgonen.
(Isåfall får jag väl en del skit för att jag kallade henne fet och grisig, men ärlighet vara längst)

Då hade Krug mentalt lämnat lokalen, jag har inga minnen av det där. Men jag vet vilken brud du menar, hon ser ut som en av de framavlade monstersvinen i 'Hannibal' och är ungefär lika charmig.
 

R.P

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

I lördags blev det en flask sprit på krogen, det var ju ingen större fara, men 0430 så stänkte jag till med en Cristal, fick den iaf 50€ billigare för att jag festar där ofta men det kändes ju lite overkill kanske. Flaskan gick lös på 300€.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idiotiska köp på kogen.

R.P skrev:
I lördags blev det en flask sprit på krogen, det var ju ingen större fara, men 0430 så stänkte jag till med en Cristal, fick den iaf 50€ billigare för att jag festar där ofta men det kändes ju lite overkill kanske. Flaskan gick lös på 300€.

Ahhhh! I am not alone!

Vilken årgång? Vågar man fråga, eller ska man anta att det var 2000?
 

R.P

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Krug skrev:
Ahhhh! I am not alone!

Vilken årgång? Vågar man fråga, eller ska man anta att det var 2000?

Hehe, nej tydligen inte. :D Det var en 2000 precis som du antog.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idiotiska köp på kogen.

R.P skrev:
Hehe, nej tydligen inte. :D Det var en 2000 precis som du antog.

Erkänn att du på bruten engelska väste fram "a bottle of Chris please", gjorde några groovy hip-hop moves och fick vad du trodde var en uppskattande nick av erkännande från bartendern.
 

R.P

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Krug skrev:
Erkänn att du på bruten engelska väste fram "a bottle of Chris please", gjorde några groovy hip-hop moves och fick vad du trodde var en uppskattande nick av erkännande från bartendern.

Hahaha, precis! Sen frågade jag om dom hade nån svindyr Armangac som jag kunde grogga på. ;)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idiotiska köp på kogen.

Grogga på armagnac är ju alltid underskattat. Eller som den dumma engelsmannen som kom fram till mig när jag jobbade i vinbaren på Berns och frågade efter en "Whisky & Coke". Vänlig som man är sa man "Sorry mate, this is the wine bar, we don't make drinks here. Varvid han kontrade med: har du whisky *jag nickade* Har du cola *jag nickade igen* Ge mig en 6:a whisky med en cola vid sidan.

Jag bet ihop och hälde upp en 21årig Ardbeg eller vad det nu var (kommer inte ihåg, det var länge sen), ställde en cola bredvid och tog 500 spänn för drinken.

Muppar!
 

lepatrik

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Men nej...
Krug 95 på småtimmarna på V av alla ställen.
Visst Stockholm saknar ett drägligt nattliv, och ibland tvingas man surpla bubblande drycker till ockerpriser på Stureplansinsestgruppens enormt serviceinriktade ställen... Men va fan :)
Jag höll på att skriva något elakt om frun som ville blanda Salon med jordnötter men jag kom på att det är fredag, jag har bara 6h kvar att jobba och sedan väntar ostron och en kyld flaska krug.
Trevlig helg!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idiotiska köp på kogen.

Eftersom man är man så är det genetiskt betingat att göra dumma saker och köpa dumma prylar. Det är ingenting man är stolt över i efterhand dock!
 

anders

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Lyckades på en nattklubb i Düsseldorf för något år sedan få ut en Krug för 160 euro efter stenhårt prutande. Tänkte bara dela med mig det riktpris som jag numera använder när jag är ute... :D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idiotiska köp på kogen.

Vi luttrade proffs hänger naturligtvis på Noppe och dricker Krug för 1140 spänn flaskan när vi är smarta.

Tyvärr är vi inte det så ofta!
 

lepatrik

Medlem
SV: Idiotiska köp på kogen.

Noppes är ungefär lika politiskt korrekt som Konungens fasanjakt i öst. ;)
Senast jag var i Paris var jag och handlade mat på Le Bon Marche, förutom ett fantastiskt utbud och härlig service så fanns det en skön Dom Perignon bar för törstande shoppare mitt i affären.
Jag kom att tänka på detta när jag igår ångestfylld tvingade mig iväg till Ica Baronen, som kvalar in snäppet ovanför Ica S:t Eriksplan på matvaruaffärernas bottenlista...
 
Toppen